BibTex RIS Kaynak Göster

Design-based Learning Approach For Developing ICT-Based Teaching Skills of History Student-Teachers

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 3, 945 - 968, 01.04.2012

Öz

This paper analyzes a design based learning method developed to teach ICT-based teaching skills to pre-service history teachers. Action research model was used as a research model. The research was carried out within the scope of Teaching Technologies and Material Development course at Çanakkale Onsekiz Mart University, Faculty of Education. The design works done within the context of the research was carried out with the participation of experienced history teachers from secondary education institutions as well as pre-service teachers. Twenty-seven pre-service teachers and seven in-services teachers participated in the study. Pre-service teachers worked together with experienced history teachers and developed ICT-based teaching materials during the academic term when the study was carried out. The research data was collected by structured interview form and semi-structured interviews and analyzed by content analysis method. The results show that design-based teaching is effective in developing ICT skills and ICT-based teaching skills of pre-service teachers. The main difficulties that pre-service teachers faced during material development are the requirement of a long time and effort to design materials, lack of necessary ICT knowledge and skills at the beginning, lack of personal ICT equipment. Studies carried out in this research were based on group-work and collaborative learning approach. It was observed that collaborative learning environment and working with experienced teachers contributed very positively to material designing and to the learning of ICT skills.

TARİH ÖĞRETMENİ ADAYLARINA BİT DESTEKLİ ÖĞRETİM BECERİLERİNİN KAZANDIRILMASINDA TASARIM TEMELLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 3, 945 - 968, 01.04.2012

Öz

Bu makalede tarih öğretmeni adaylarına BİT destekli öğretim becerilerinin kazandırılmasına yönelik olarak geliştirilen ve tasarım temelli öğrenme yaklaşımına dayanan bir öğretim modeli incelenmektedir. Araştırma modeli olarak eylem araştırması yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırma Öğrenme Teknolojileri ve Materyal Geliştirme dersi kapsamında, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Tarih Öğretmenliği programında gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında yapılan çalışmalar Eğitim Fakültesinin yanı sıra, ortaöğretim kurumlarında ve tarih öğretmenlerinin katılımıyla gerçekleşmiştir. Araştırmaya 27 tarih öğretmeni adayı ve 7 tarih öğretmeni katılmıştır. Araştırmanın uygulandığı öğretim yarıyılı boyunca, öğretmen adayları tarih öğretmenleriyle birlikte çalışarak, BİT tabanlı öğretim materyalleri geliştirmişlerdir. Araştırma verileri yapılandırılmış görüşme formu ve yarı-yapılandırılmış görüşme yöntemleriyle toplandı ve içerik analizi yöntemi ile çözümlendi. Bulgular tasarım temelli öğrenmenin öğretmen adaylarının temel BİT becerilerini ve BİT destekli öğretim becerilerini geliştirmede oldukça etkin olduğunu göstermektedir. Materyal tasarımında öğretmen adaylarının karşılaştıkları temel zorluklar tasarımın çok zaman ve çalışma gerektirmesi, başlangıçta gerekli BİT bilgi ve becerilerinin eksikliği, bireysel BİT donanımı eksiklikleri ve materyallerde kullanılacak öğretim dokümanı bulmadaki zorluklardır. Araştırmada uygulanan, grup çalışmalarına dayanan işbirlikli öğrenme yaklaşımının ve rehber öğretmenlerle lise ortamında yapılan çalışmaların materyal tasarımına ve BİT becerilerinin kazanılmasına olumlu katkı sağladığı görülmüştür. Bu konularda yaşanan en önemli sorunlar görüş ayrılıklarından kaynaklanan grup içi anlaşmazlıklar, grup içi iş ve görev dağılımındaki sorunlar ve rehber öğretmenlerin geleneksel öğretim yöntemlerini kullanmaları ve yenilikçi yöntemlere çok açık olamamalarıdır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

İbrahim Hakkı Öztürk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Öztürk, İ. H. (2012). TARİH ÖĞRETMENİ ADAYLARINA BİT DESTEKLİ ÖĞRETİM BECERİLERİNİN KAZANDIRILMASINDA TASARIM TEMELLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI. Education Sciences, 7(3), 945-968. https://doi.org/10.12739/nwsaes.v7i3.5000063081
AMA Öztürk İH. TARİH ÖĞRETMENİ ADAYLARINA BİT DESTEKLİ ÖĞRETİM BECERİLERİNİN KAZANDIRILMASINDA TASARIM TEMELLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI. NWSA. Nisan 2012;7(3):945-968. doi:10.12739/nwsaes.v7i3.5000063081
Chicago Öztürk, İbrahim Hakkı. “TARİH ÖĞRETMENİ ADAYLARINA BİT DESTEKLİ ÖĞRETİM BECERİLERİNİN KAZANDIRILMASINDA TASARIM TEMELLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI”. Education Sciences 7, sy. 3 (Nisan 2012): 945-68. https://doi.org/10.12739/nwsaes.v7i3.5000063081.
EndNote Öztürk İH (01 Nisan 2012) TARİH ÖĞRETMENİ ADAYLARINA BİT DESTEKLİ ÖĞRETİM BECERİLERİNİN KAZANDIRILMASINDA TASARIM TEMELLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI. Education Sciences 7 3 945–968.
IEEE İ. H. Öztürk, “TARİH ÖĞRETMENİ ADAYLARINA BİT DESTEKLİ ÖĞRETİM BECERİLERİNİN KAZANDIRILMASINDA TASARIM TEMELLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI”, NWSA, c. 7, sy. 3, ss. 945–968, 2012, doi: 10.12739/nwsaes.v7i3.5000063081.
ISNAD Öztürk, İbrahim Hakkı. “TARİH ÖĞRETMENİ ADAYLARINA BİT DESTEKLİ ÖĞRETİM BECERİLERİNİN KAZANDIRILMASINDA TASARIM TEMELLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI”. Education Sciences 7/3 (Nisan 2012), 945-968. https://doi.org/10.12739/nwsaes.v7i3.5000063081.
JAMA Öztürk İH. TARİH ÖĞRETMENİ ADAYLARINA BİT DESTEKLİ ÖĞRETİM BECERİLERİNİN KAZANDIRILMASINDA TASARIM TEMELLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI. NWSA. 2012;7:945–968.
MLA Öztürk, İbrahim Hakkı. “TARİH ÖĞRETMENİ ADAYLARINA BİT DESTEKLİ ÖĞRETİM BECERİLERİNİN KAZANDIRILMASINDA TASARIM TEMELLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI”. Education Sciences, c. 7, sy. 3, 2012, ss. 945-68, doi:10.12739/nwsaes.v7i3.5000063081.
Vancouver Öztürk İH. TARİH ÖĞRETMENİ ADAYLARINA BİT DESTEKLİ ÖĞRETİM BECERİLERİNİN KAZANDIRILMASINDA TASARIM TEMELLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI. NWSA. 2012;7(3):945-68.