BibTex RIS Kaynak Göster

AN E-LEARNING DESIGN MODEL INTEGRATED WITH INFORMATION TECHNOLOGY GOVERNANCE PROCESSES

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 2, 251 - 268, 01.03.2012

Öz

In this study, the general framework of a research, which will be carried out in an overseas university, is outlined. The organizations that include E-learning applications are being more complicated in terms of information technologies as the time passes. Therefore, it becomes necessary that the design of E-learning systems should be adapted to the IT governance processes. For that purposes, a new E-learning design model integrated with the IT governance processes is proposed. In that model, COBIT establishes the IT control objectives for E-learning systems while ITIL sets a framework in order for designing the E-learning systems in the way that they are IT services. Besides, the scales which were developed for collecting the data about the proposed E-learning designing model, and the attitude scales for the IT and E-learning processes are presented in this study

BİLGİ TEKNOLOJİLERİ YÖNETİM SÜREÇLERİYLE BÜTÜNLEŞİK BİR E-ÖĞRENME TASARIM MODELİ

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 2, 251 - 268, 01.03.2012

Öz

Bu çalışmada, yurt dışında bir üniversitede yürütülecek olan araştırmanın genel çerçevesi özetlenmektedir. E-Öğrenme uygulamalarını içeren organizasyonlar, kurumsal bilgi sistemleri açısından gün geçtikçe karmaşıklaşmaktadır. Dolayısıyla etkin, verimli ve uzun ömürlü E-Öğrenme sistemlerinin tasarımında BT yönetim süreçleriyle uyumluluk zorunlu hale gelmektedir. Bu amaçla, BT yönetim süreçleriyle bütünleşik bir E-Öğrenme tasarım modeli önerilmektedir. Önerilen model doğrultusunda COBIT standardı ile E-Öğrenme sistemleriyle ilişkili BT kontrol hedefleri ortaya konulurken ITIL standardı ile de bu hedeflere ulaşmada E-Öğrenme sistemlerinin bir BT servisi gibi nasıl tasarlanması gerektiği belirlenmektedir. Ayrıca, önerilen E-Öğrenme tasarım modeliyle ilgili verilerin toplanmasına yönelik geliştirmiş olan BT süreç ve E-Öğrenme uyum ve tutum ölçekleri sunulmaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Murat Paşa Uysal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Uysal, M. P. (2012). BİLGİ TEKNOLOJİLERİ YÖNETİM SÜREÇLERİYLE BÜTÜNLEŞİK BİR E-ÖĞRENME TASARIM MODELİ. Education Sciences, 7(2), 251-268. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Uysal MP. BİLGİ TEKNOLOJİLERİ YÖNETİM SÜREÇLERİYLE BÜTÜNLEŞİK BİR E-ÖĞRENME TASARIM MODELİ. NWSA. Mart 2012;7(2):251-268. doi:10.12739/10.12739
Chicago Uysal, Murat Paşa. “BİLGİ TEKNOLOJİLERİ YÖNETİM SÜREÇLERİYLE BÜTÜNLEŞİK BİR E-ÖĞRENME TASARIM MODELİ”. Education Sciences 7, sy. 2 (Mart 2012): 251-68. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Uysal MP (01 Mart 2012) BİLGİ TEKNOLOJİLERİ YÖNETİM SÜREÇLERİYLE BÜTÜNLEŞİK BİR E-ÖĞRENME TASARIM MODELİ. Education Sciences 7 2 251–268.
IEEE M. P. Uysal, “BİLGİ TEKNOLOJİLERİ YÖNETİM SÜREÇLERİYLE BÜTÜNLEŞİK BİR E-ÖĞRENME TASARIM MODELİ”, NWSA, c. 7, sy. 2, ss. 251–268, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Uysal, Murat Paşa. “BİLGİ TEKNOLOJİLERİ YÖNETİM SÜREÇLERİYLE BÜTÜNLEŞİK BİR E-ÖĞRENME TASARIM MODELİ”. Education Sciences 7/2 (Mart 2012), 251-268. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Uysal MP. BİLGİ TEKNOLOJİLERİ YÖNETİM SÜREÇLERİYLE BÜTÜNLEŞİK BİR E-ÖĞRENME TASARIM MODELİ. NWSA. 2012;7:251–268.
MLA Uysal, Murat Paşa. “BİLGİ TEKNOLOJİLERİ YÖNETİM SÜREÇLERİYLE BÜTÜNLEŞİK BİR E-ÖĞRENME TASARIM MODELİ”. Education Sciences, c. 7, sy. 2, 2012, ss. 251-68, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Uysal MP. BİLGİ TEKNOLOJİLERİ YÖNETİM SÜREÇLERİYLE BÜTÜNLEŞİK BİR E-ÖĞRENME TASARIM MODELİ. NWSA. 2012;7(2):251-68.