BibTex RIS Kaynak Göster

Elemantary Students Use of Smart Board The Effect of Achievement and Attitude in Science and Technology Course

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 2, 526 - 537, 01.03.2012

Öz

The purpose of this study is the investigation of the effect of use the smart board the achievement of the 6th grade students. This study based on pretest posttest design. There were individual interviews made with students after the study. All the students were subjected to aâ¬Å"Heat Diffusion Achievement Testa⬠and aâ¬Å"Smart Board Attitude Scalea⬠prior to the study. The achievement test and the questionnaire were also applied after the completion of the study. Hypotheses were evaluated by t-test and Pearson correlation. The statistical analyses revealed that the science course taught by the use of smart board were statistically better than whiteboard chalk as regards to both the academic achievement and the understanding of the concepts. Smart board, if used all the features in a conscious way, and the attitude towards science and technology courses will positively affect the success.

AKILLI TAHTA KULLANIMININ FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNDEKİ BAŞARI VE TUTUMA ETKİSİ

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 2, 526 - 537, 01.03.2012

Öz

Bu çalışma akıllı tahta kullanımının İlköğretim 6. Sınıf Fen ve Teknoloji dersinde âIsının Yayılmasıâ konusunun öğrenci başarısına olan etkisini ve öğrencilerin akıllı tahtaya karşı tutumlarını ölçmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma yöntemi olarak öntest-sontest tek gruplu deneysel model kullanılmış ve öğrencilerle yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Başarı testi ve Akıllı Tahta tutum ölçeği öntest-sontest olarak uygulanmıştır. Başarı Testi öntest sontest sonuçları arasında anlamlı bir farklılık bulunurken, cinsiyet açısından anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Akıllı Tahta Tutum Anketi öntest sontest sonuçları arasında anlamlı bir farklılık bulunurken, cinsiyet açısından anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Başarı testi sontest ve Tutum anketi sontest sonuçları arasında zayıf ve pozitif yönde korelasyon bulunmuştur. Akıllı tahta tüm özellikleriyle bilinçli bir şekilde kullanıldığı takdirde Fen ve Teknoloji derslerine karşı tutum ve başarıyı olumlu yönde etkileyecektir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Fikriye KIRBAĞ Zengin Bu kişi benim

Gamze Kırılmazkaya Bu kişi benim

Gonca Keçeci Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Zengin, F. . K., Kırılmazkaya, G., & Keçeci, G. (2012). AKILLI TAHTA KULLANIMININ FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNDEKİ BAŞARI VE TUTUMA ETKİSİ. Education Sciences, 7(2), 526-537. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Zengin FK, Kırılmazkaya G, Keçeci G. AKILLI TAHTA KULLANIMININ FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNDEKİ BAŞARI VE TUTUMA ETKİSİ. NWSA. Mart 2012;7(2):526-537. doi:10.12739/10.12739
Chicago Zengin, Fikriye KIRBAĞ, Gamze Kırılmazkaya, ve Gonca Keçeci. “AKILLI TAHTA KULLANIMININ FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNDEKİ BAŞARI VE TUTUMA ETKİSİ”. Education Sciences 7, sy. 2 (Mart 2012): 526-37. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Zengin FK, Kırılmazkaya G, Keçeci G (01 Mart 2012) AKILLI TAHTA KULLANIMININ FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNDEKİ BAŞARI VE TUTUMA ETKİSİ. Education Sciences 7 2 526–537.
IEEE F. . K. Zengin, G. Kırılmazkaya, ve G. Keçeci, “AKILLI TAHTA KULLANIMININ FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNDEKİ BAŞARI VE TUTUMA ETKİSİ”, NWSA, c. 7, sy. 2, ss. 526–537, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Zengin, Fikriye KIRBAĞ vd. “AKILLI TAHTA KULLANIMININ FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNDEKİ BAŞARI VE TUTUMA ETKİSİ”. Education Sciences 7/2 (Mart 2012), 526-537. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Zengin FK, Kırılmazkaya G, Keçeci G. AKILLI TAHTA KULLANIMININ FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNDEKİ BAŞARI VE TUTUMA ETKİSİ. NWSA. 2012;7:526–537.
MLA Zengin, Fikriye KIRBAĞ vd. “AKILLI TAHTA KULLANIMININ FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNDEKİ BAŞARI VE TUTUMA ETKİSİ”. Education Sciences, c. 7, sy. 2, 2012, ss. 526-37, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Zengin FK, Kırılmazkaya G, Keçeci G. AKILLI TAHTA KULLANIMININ FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNDEKİ BAŞARI VE TUTUMA ETKİSİ. NWSA. 2012;7(2):526-37.