BibTex RIS Kaynak Göster

TEACHERS` VIEWS ON THE USE OF INSTRUCTIONAL VIDEOS IN BASIC COMPUTER COURSES

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 2, 621 - 629, 01.03.2012

Öz

The aim of this study is to find out the prospective teachersa€™ perceptions towards videos used as an instructional tool. This study is a case study including in four weeksa€™ video supported instruction carried out in computer courses of primary school science and social science education department. To determine the effectiveness of implementation, the data of research were collected in three stages. In the first stage, a focus group interview was done with totally seven students attending computer course of primary school science and social science education department. The collected data were analyzed by content analysis. The research findings showed that the effectiveness of video supported instruction depends on a lot of variables such as the topic content, the number of students, the organization of classroom, the characteristics of the students and teachers, interaction, motivation, computer literacy and time. The results indicated that the use of instructional videos in teaching environments considering these variables is important to carry out the courses in a healthy and productive way.

ÖĞRETİMSEL VİDEOLARIN TEMEL BİLGİSAYAR DERSLERİNDE KULLANIMINA YÖNELİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 2, 621 - 629, 01.03.2012

Öz

Bu çalışmanın amacı; öğretimsel bir araç olarak kullanılan videolara yönelik öğretmen adaylarının algılarını ortaya çıkarmaktır. Çalışma, ilköğretim fen bilgisi ve sosyal bilgiler eğitimi bölümü bilgisayar derslerinde uygulanan 4 haftalık video destekli öğretimi kapsayan bir durum çalışmasıdır. Yapılan uygulamanın etkililiğini belirlemek için araştırma verileri üç aşamada toplanmıştır. İlk aşamada ön çalışma olarak fen bilgisi ile sosyal bilgiler eğitimi bölümünde bilgisayar dersini alan öğrencilerden 7a€™sinin katıldığı odak grup görüşmesi yapılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırma bulguları; video destekli eğitimle yapılan bu öğretimin etkililiğinin; konu içeriği, öğrenci sayısı, sınıf düzeni, öğrenci ve öğretmen özellikleri, etkileşim, motivasyon, bilgisayar okuryazarlığı, zaman gibi birçok değişkene bağlı olduğunu ortaya koymuştur. Araştırma sonucu; öğretimsel videoların bu değişkenler dikkate alınarak öğretim ortamlarında kullanılmasının, derslerin sağlıklı ve verimli yapılması açısından önem taşıdığını göstermiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Fatma Burcu Topu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Topu, F. B. (2012). ÖĞRETİMSEL VİDEOLARIN TEMEL BİLGİSAYAR DERSLERİNDE KULLANIMINA YÖNELİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ. Education Sciences, 7(2), 621-629. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Topu FB. ÖĞRETİMSEL VİDEOLARIN TEMEL BİLGİSAYAR DERSLERİNDE KULLANIMINA YÖNELİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ. NWSA. Mart 2012;7(2):621-629. doi:10.12739/10.12739
Chicago Topu, Fatma Burcu. “ÖĞRETİMSEL VİDEOLARIN TEMEL BİLGİSAYAR DERSLERİNDE KULLANIMINA YÖNELİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences 7, sy. 2 (Mart 2012): 621-29. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Topu FB (01 Mart 2012) ÖĞRETİMSEL VİDEOLARIN TEMEL BİLGİSAYAR DERSLERİNDE KULLANIMINA YÖNELİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ. Education Sciences 7 2 621–629.
IEEE F. B. Topu, “ÖĞRETİMSEL VİDEOLARIN TEMEL BİLGİSAYAR DERSLERİNDE KULLANIMINA YÖNELİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ”, NWSA, c. 7, sy. 2, ss. 621–629, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Topu, Fatma Burcu. “ÖĞRETİMSEL VİDEOLARIN TEMEL BİLGİSAYAR DERSLERİNDE KULLANIMINA YÖNELİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences 7/2 (Mart 2012), 621-629. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Topu FB. ÖĞRETİMSEL VİDEOLARIN TEMEL BİLGİSAYAR DERSLERİNDE KULLANIMINA YÖNELİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ. NWSA. 2012;7:621–629.
MLA Topu, Fatma Burcu. “ÖĞRETİMSEL VİDEOLARIN TEMEL BİLGİSAYAR DERSLERİNDE KULLANIMINA YÖNELİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences, c. 7, sy. 2, 2012, ss. 621-9, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Topu FB. ÖĞRETİMSEL VİDEOLARIN TEMEL BİLGİSAYAR DERSLERİNDE KULLANIMINA YÖNELİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ. NWSA. 2012;7(2):621-9.