BibTex RIS Kaynak Göster

Elemantary School StudentsLearning About Nuclear Power Plants with the On-Line Scientific Argumentation Learning Program

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 2, 647 - 654, 01.03.2012

Öz

In this study, the purpose was to investigate the impact of socio-scientific online argumentation based teaching method about Nuclear Power Plants. This research was designed according to one group pretest-posttest modeling. The study was conducted with 21 students in Elazığ. 7th grade students received the on-line scientific argumentation learning program about Nuclear Power Plants, The data was collected with âNuclear Power Plants Achievement Testâ. The study was carried out for three weeks, four hours a week using Moodle. All the students were subjected to Nuclear Power Plants Achievement Testâ prior to the study. Data which collected with âNuclear Power Plants Achievement Testâ analyzed with SPSS. Results showed that the students posttest significantly outperformed the pretest, regardless of Nuclear Power Plants conceptions [t=6.02 p

İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN NÜKLEER ENERJİ SOSYO-BİLİMSEL KONUSUNU ONLİNE ARGÜMANTASYON YÖNTEMİ İLE ÖĞRENMESİ

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 2, 647 - 654, 01.03.2012

Öz

Bu çalışma İlköğretim öğrencilerinin bir sosyo-bilimsel konu olan nükleer enerji kullanımı, nükleer santrallerin riskleri ve faydaları hakkındaki farkındalıklarını ölçmek, arttırmak ve çevreye duyarlılıklarını geliştirmek amacıyla yapılmıştır. Çalışma Elazığ il merkezinde 7. sınıfda öğrenim gören 21 öğrenciyle yürütülmüştür. Araştırma öntest- sontest tek deney gruplu desene göre yapılmıştır. Çalışmada moodle üzerinden online argümantasyon yöntemi 3 hafta, haftada 4 ders saati uygulanmıştır. Veri toplama aracı olarak Nükleer Santral Başarı Testi öntest-sontest şeklinde uygulanmıştır. Çalışmanın sonucunda öğrencilerin öntest-sontest sonuçları arasında anlamlı farkın olduğu bulunmuştur [t=6.02, p

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Fikriye KIRBAĞ Zengin Bu kişi benim

Gonca Keçeci Bu kişi benim

Gamze Kırılmazkaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Zengin, F. . K., Keçeci, G., & Kırılmazkaya, G. (2012). İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN NÜKLEER ENERJİ SOSYO-BİLİMSEL KONUSUNU ONLİNE ARGÜMANTASYON YÖNTEMİ İLE ÖĞRENMESİ. Education Sciences, 7(2), 647-654. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Zengin FK, Keçeci G, Kırılmazkaya G. İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN NÜKLEER ENERJİ SOSYO-BİLİMSEL KONUSUNU ONLİNE ARGÜMANTASYON YÖNTEMİ İLE ÖĞRENMESİ. NWSA. Mart 2012;7(2):647-654. doi:10.12739/10.12739
Chicago Zengin, Fikriye KIRBAĞ, Gonca Keçeci, ve Gamze Kırılmazkaya. “İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN NÜKLEER ENERJİ SOSYO-BİLİMSEL KONUSUNU ONLİNE ARGÜMANTASYON YÖNTEMİ İLE ÖĞRENMESİ”. Education Sciences 7, sy. 2 (Mart 2012): 647-54. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Zengin FK, Keçeci G, Kırılmazkaya G (01 Mart 2012) İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN NÜKLEER ENERJİ SOSYO-BİLİMSEL KONUSUNU ONLİNE ARGÜMANTASYON YÖNTEMİ İLE ÖĞRENMESİ. Education Sciences 7 2 647–654.
IEEE F. . K. Zengin, G. Keçeci, ve G. Kırılmazkaya, “İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN NÜKLEER ENERJİ SOSYO-BİLİMSEL KONUSUNU ONLİNE ARGÜMANTASYON YÖNTEMİ İLE ÖĞRENMESİ”, NWSA, c. 7, sy. 2, ss. 647–654, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Zengin, Fikriye KIRBAĞ vd. “İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN NÜKLEER ENERJİ SOSYO-BİLİMSEL KONUSUNU ONLİNE ARGÜMANTASYON YÖNTEMİ İLE ÖĞRENMESİ”. Education Sciences 7/2 (Mart 2012), 647-654. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Zengin FK, Keçeci G, Kırılmazkaya G. İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN NÜKLEER ENERJİ SOSYO-BİLİMSEL KONUSUNU ONLİNE ARGÜMANTASYON YÖNTEMİ İLE ÖĞRENMESİ. NWSA. 2012;7:647–654.
MLA Zengin, Fikriye KIRBAĞ vd. “İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN NÜKLEER ENERJİ SOSYO-BİLİMSEL KONUSUNU ONLİNE ARGÜMANTASYON YÖNTEMİ İLE ÖĞRENMESİ”. Education Sciences, c. 7, sy. 2, 2012, ss. 647-54, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Zengin FK, Keçeci G, Kırılmazkaya G. İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN NÜKLEER ENERJİ SOSYO-BİLİMSEL KONUSUNU ONLİNE ARGÜMANTASYON YÖNTEMİ İLE ÖĞRENMESİ. NWSA. 2012;7(2):647-54.