BibTex RIS Kaynak Göster

THE COMPARISON OF SOCIAL SKILLS OF ELEMENTARY SCIENCE AND CLASS TEACHERS CANDIDATES

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 2, 655 - 667, 01.03.2012

Öz

In this research, the social skills of Science and Class teacher candidates were compared. The sample of research created total of 245 teacher candidates who are educated Elazig Firat University Faculty of Education, Department of Primary Education in 2008-2009. The size of social sensitivity, emotional control, emotional expressivity between Social skills in terms of gender of teacher candidate, there were significant differences. Female teacher candidates rated their affective dimension of expression were higher than those of men. Affective control dimension were higher than male students. The size of the social sensitivity of the female students scored higher than male students. There was no significant difference in the size of bottom the social sensitivity of teacher candidates department and in terms of age. Father not found a significant difference in terms of educational status, maternal education was a significant difference in terms of availability

İLKÖĞRETİM FEN BİLGİSİ VE SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYAL BECERİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 2, 655 - 667, 01.03.2012

Öz

Bu araştırmada, Fen ve Teknoloji Öğretmen adayları
ile Sınıf Öğretmeni adaylarının sosyal becerileri karşılaştırılmıştır.
Araştırmanın örneklemini 2008–2009 eğitim yılında Fırat Üniversitesi Eğitim
Fakültesi Fen Bilgisi ve Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dallarında öğrenim gören
toplam 245 öğretmen adayından oluşturulmuştur. Öğretmen adaylarının cinsiyet
açısından sosyal becerileri arasında duyuşsal anlatımcılık, duyuşsal kontrol,
sosyal duyarlılık boyutlarında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Bayan öğretmen
adayların duyuşsal anlatım boyutunda aldıkları puan erkek öğretmen adaylarının
aldıkları puanlardan daha yüksek çıkmıştır. Duyuşsal kontrol boyutunda ise erkek
adayların puanları daha yüksek çıkmıştır. Araştırmanın diğer bir boyutu olan sosyal
duyarlılık boyutunda ise bayan öğrenciler erkek öğrencilere göre yüksek puan
almışlardır. Öğretmen adayları arasında
bölüm ve yaş açısından sosyal duyarlılık alt boyutlarında anlamlı farklılık
bulunmamıştır. Baba öğrenim durumu açısından anlamlı bir fark bulunmazken, anne
öğrenim durumu bakımından anlamlı fark bulunmuştur. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Fikriye KIRBAĞ Zengin Bu kişi benim

Rasit Zengin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Zengin, F. . K., & Zengin, R. (2012). İLKÖĞRETİM FEN BİLGİSİ VE SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYAL BECERİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Education Sciences, 7(2), 655-667. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Zengin FK, Zengin R. İLKÖĞRETİM FEN BİLGİSİ VE SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYAL BECERİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. NWSA. Mart 2012;7(2):655-667. doi:10.12739/10.12739
Chicago Zengin, Fikriye KIRBAĞ, ve Rasit Zengin. “İLKÖĞRETİM FEN BİLGİSİ VE SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYAL BECERİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI”. Education Sciences 7, sy. 2 (Mart 2012): 655-67. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Zengin FK, Zengin R (01 Mart 2012) İLKÖĞRETİM FEN BİLGİSİ VE SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYAL BECERİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Education Sciences 7 2 655–667.
IEEE F. . K. Zengin ve R. Zengin, “İLKÖĞRETİM FEN BİLGİSİ VE SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYAL BECERİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI”, NWSA, c. 7, sy. 2, ss. 655–667, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Zengin, Fikriye KIRBAĞ - Zengin, Rasit. “İLKÖĞRETİM FEN BİLGİSİ VE SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYAL BECERİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI”. Education Sciences 7/2 (Mart 2012), 655-667. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Zengin FK, Zengin R. İLKÖĞRETİM FEN BİLGİSİ VE SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYAL BECERİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. NWSA. 2012;7:655–667.
MLA Zengin, Fikriye KIRBAĞ ve Rasit Zengin. “İLKÖĞRETİM FEN BİLGİSİ VE SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYAL BECERİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI”. Education Sciences, c. 7, sy. 2, 2012, ss. 655-67, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Zengin FK, Zengin R. İLKÖĞRETİM FEN BİLGİSİ VE SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYAL BECERİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. NWSA. 2012;7(2):655-67.