BibTex RIS Kaynak Göster

A General View to Problem Solving Skills of Educational Faculty First Grade Students

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 2, 683 - 699, 01.03.2012

Öz

The aim of this study is to determine of students` problem solving skillsthat studying in different departments of Pamukkale University Educatioanl Faculty, investigate problem solving skills for the porposes of differet variables and expand some suggestions. The sample of this study consists of 452 students that chosen random from different departments of Pamukkale University Educational Faculty. In this research Heppner and Petersen`s "Proble Solving Inventory" and "Personel Information Form" prepared by researchers were used for data collection. The data wwas analyzed by SPSS 13.0. Statistical techniques such as frequency, percentage, arithmetic mean, standart deviation, independent sample t test, anova and tekey were used. According to findings there is no significant difference for problem solving skills of students` sub dimensions and total score for gender, socia-economic status. There found to be significant difference for; Department variable on impatiant, deliberative planning approach sub dimensions and total scores; Graduated high school variable on impatient, self-reliant approach sub dimensions. Graduated field study variable on impatient, deliberative approach sub dimensions

EĞİTİM FAKÜLTESİ BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNE GENEL BİR BAKIŞ

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 2, 683 - 699, 01.03.2012

Öz

Araştırmanın amacı, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesinin farklı bölümlerinde öğrenim gören birinci sınıf öğrencilerinin problem çözme becerilerini belirlemek, öğrencilerin problem çözme becerilerini farklı değişkenler açısından incelemek ve bu doğrultuda öneriler geliştirmektir. Araştırmanın örneklemini 2009-10 eğitim öğretim yılında Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi birinci sınıflarından random yolla seçilen 452 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Heppner ve Petersen (1982) tarafından geliştirilen "Problem ÇÖzme Envanteri" ve araştırmacılar tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırma süresince elde edilen veriler, SPSS 13.0 istatistik paket programı aracılığıyla çözümlenmiştir. Araştırma sürecinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, bağımsız gruplar t testi, ANOVA ve tukey HSD istatistiksel teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin problem çözme becerisi alt boyutlarına ve toplamına ait ortalamaların, cinsiyet ve ekonomik düzey değişkenine değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılaşmadığı; bölüm değişkenine göre, aceleci yaklaşım, düşünen yaklaşım, planlı yaklaşım alt boyutları ve toplam puana; mezun olunan lise türü değişkenine göre aceleci yaklaşım ve güvenli yaklaşım boyutlarında, mezun olunan alan değişkenine göre aceleci yaklaşım ve düşünen yaklaşım alt boyutlarında anlamlı düzeyde farklılaştığı tespit edilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Asuman Seda Saracaloglu Bu kişi benim

Ahmet Kanmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Saracaloglu, A. S., & Kanmaz, A. (2012). EĞİTİM FAKÜLTESİ BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNE GENEL BİR BAKIŞ. Education Sciences, 7(2), 683-699. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Saracaloglu AS, Kanmaz A. EĞİTİM FAKÜLTESİ BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNE GENEL BİR BAKIŞ. NWSA. Mart 2012;7(2):683-699. doi:10.12739/10.12739
Chicago Saracaloglu, Asuman Seda, ve Ahmet Kanmaz. “EĞİTİM FAKÜLTESİ BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNE GENEL BİR BAKIŞ”. Education Sciences 7, sy. 2 (Mart 2012): 683-99. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Saracaloglu AS, Kanmaz A (01 Mart 2012) EĞİTİM FAKÜLTESİ BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNE GENEL BİR BAKIŞ. Education Sciences 7 2 683–699.
IEEE A. S. Saracaloglu ve A. Kanmaz, “EĞİTİM FAKÜLTESİ BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNE GENEL BİR BAKIŞ”, NWSA, c. 7, sy. 2, ss. 683–699, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Saracaloglu, Asuman Seda - Kanmaz, Ahmet. “EĞİTİM FAKÜLTESİ BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNE GENEL BİR BAKIŞ”. Education Sciences 7/2 (Mart 2012), 683-699. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Saracaloglu AS, Kanmaz A. EĞİTİM FAKÜLTESİ BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNE GENEL BİR BAKIŞ. NWSA. 2012;7:683–699.
MLA Saracaloglu, Asuman Seda ve Ahmet Kanmaz. “EĞİTİM FAKÜLTESİ BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNE GENEL BİR BAKIŞ”. Education Sciences, c. 7, sy. 2, 2012, ss. 683-99, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Saracaloglu AS, Kanmaz A. EĞİTİM FAKÜLTESİ BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNE GENEL BİR BAKIŞ. NWSA. 2012;7(2):683-99.