BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECTS OF PROBLEM BASED LEARNING AND COOPERATIVE LEARNING METHODS ON STUDENTS' SCIENCE PROCESS SKILLS AND LEARNING OUTCOMES

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 2, 734 - 754, 01.03.2012

Öz

The purpose of this study is to investigate the effects of different methods (Problem Based Learning, Cooperative Learning) on students' science process skills, academic achievements and retention levels in primary school fifth grade Science and Technology Lessons. Pretest-posttest design was used in the study. In this study, two experiments and a control group have been used. One of the experiment groups used Problem Based Learning methods and the other groups used Cooperative Learning methods. Special procedures are not applied to the control group. Standart deviations and means were calculated and one-way repeated measures analysis of variance and two-factor repeated-measures analysys of varyance were performed. The analyses revealed the following: Problem Based Learning group and Cooperative Learning group more effective among science process skills and academic achievement than control group. On the other hand, retention is similar with the control group.

PROBLEME DAYALI ÖĞRENME VE İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YÖNTEMLERİNİN ÖĞRENCİLERİN BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ VE ÖĞRENME ÇIKTILARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 2, 734 - 754, 01.03.2012

Öz

Bu araştırmada, ilköğretim 5. Sınıf Fen ve Teknoloji dersinde kullanılan farklı yöntemlerin (işbirlikli öğrenme yöntemi, probleme dayalı öğrenme yöntemi) öğrencilerin bilimsel süreç becerileri, akademik başarıları ve hatırda tutma düzeyleri üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Araştırmada kontrol gruplu öntest-sontest deseni kullanılmıştır. Araştırma, 2 deney 1 kontrol grubu ile yürütülmüştür. Araştırmada deney gruplarından biri probleme dayalı öğrenme yöntemi ile dersleri işlerken diğer deney grubu işbirlikli öğrenme ile dersleri işlemiştir. Kontrol grubuna özel işlem uygulanmamıştır. Araştırmada nicel veriler üzerinde aritmetik ortalama, standart sapma hesaplanmış, tekrarlı ölçümler için tek faktörlü varyans analizi ve tekrarlı ölçümler için iki faktörlü varyans analizleri SPSS 11.5 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular şöyle özetlenebilir: Probleme Dayalı Öğrenme yönteminin ve İşbirlikli Öğrenme yönteminin Bilimsel Süreç Becerilerini ve Akademik Başarıyı geliştirmede Mevcut Öğretim yöntemine göre daha etkili olduğu, Hatırda Tutma açısından ise Mevcut öğretim yöntemine benzer etkilere sahip olduğu görülmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

ÖZLEM Şahbaz Bu kişi benim

Hülya Hamurcu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şahbaz, Ö., & Hamurcu, H. (2012). PROBLEME DAYALI ÖĞRENME VE İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YÖNTEMLERİNİN ÖĞRENCİLERİN BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ VE ÖĞRENME ÇIKTILARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. Education Sciences, 7(2), 734-754. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Şahbaz Ö, Hamurcu H. PROBLEME DAYALI ÖĞRENME VE İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YÖNTEMLERİNİN ÖĞRENCİLERİN BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ VE ÖĞRENME ÇIKTILARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. NWSA. Mart 2012;7(2):734-754. doi:10.12739/10.12739
Chicago Şahbaz, ÖZLEM, ve Hülya Hamurcu. “PROBLEME DAYALI ÖĞRENME VE İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YÖNTEMLERİNİN ÖĞRENCİLERİN BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ VE ÖĞRENME ÇIKTILARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ”. Education Sciences 7, sy. 2 (Mart 2012): 734-54. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Şahbaz Ö, Hamurcu H (01 Mart 2012) PROBLEME DAYALI ÖĞRENME VE İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YÖNTEMLERİNİN ÖĞRENCİLERİN BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ VE ÖĞRENME ÇIKTILARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. Education Sciences 7 2 734–754.
IEEE Ö. Şahbaz ve H. Hamurcu, “PROBLEME DAYALI ÖĞRENME VE İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YÖNTEMLERİNİN ÖĞRENCİLERİN BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ VE ÖĞRENME ÇIKTILARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ”, NWSA, c. 7, sy. 2, ss. 734–754, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Şahbaz, ÖZLEM - Hamurcu, Hülya. “PROBLEME DAYALI ÖĞRENME VE İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YÖNTEMLERİNİN ÖĞRENCİLERİN BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ VE ÖĞRENME ÇIKTILARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ”. Education Sciences 7/2 (Mart 2012), 734-754. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Şahbaz Ö, Hamurcu H. PROBLEME DAYALI ÖĞRENME VE İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YÖNTEMLERİNİN ÖĞRENCİLERİN BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ VE ÖĞRENME ÇIKTILARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. NWSA. 2012;7:734–754.
MLA Şahbaz, ÖZLEM ve Hülya Hamurcu. “PROBLEME DAYALI ÖĞRENME VE İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YÖNTEMLERİNİN ÖĞRENCİLERİN BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ VE ÖĞRENME ÇIKTILARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ”. Education Sciences, c. 7, sy. 2, 2012, ss. 734-5, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Şahbaz Ö, Hamurcu H. PROBLEME DAYALI ÖĞRENME VE İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YÖNTEMLERİNİN ÖĞRENCİLERİN BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ VE ÖĞRENME ÇIKTILARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. NWSA. 2012;7(2):734-5.