BibTex RIS Kaynak Göster

SECRET EFFECT OF SUCCESS IN EDUCATIONAL ENVIRONMENT: ERGONOMICS

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 2, 785 - 797, 01.03.2012

Öz

This study is made to emphasize that ergonomic principles that hold an important place in human life have a very important place in regulation of the educational environments. With this specified object, firstly science of ergonomics was studied with regard to its concept and then application methods of ergonomic principles in education institutions were discussed under titles of human performance, environment conditions, positioning, lightning, air conditioning, acoustics, coloring, dusts and poisonous factors, health and security and legal regulations and suggestions were put forward. In this regard study is one with a descriptive property. In the study, with the aim of determining principles of using ergonomics in educational environments, general scanning method was used.

EĞİTİM ORTAMINDA BAŞARININ GİZLİ ETKENİ: ERGONOMİ

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 2, 785 - 797, 01.03.2012

Öz

Bu araştırma, insan hayatında önemli bir yere sahip olan ergonomi prensiplerinin eğitim ortamlarının düzenlenmesinde ne derece önemli bir yere sahip olduğunun vurgulanması amacıyla yapılmıştır. Belirlenen amaç doğrultusunda öncelikle ergonomi bilimi kavramsal açıdan incelenmiş, ardından ergonomi prensiplerinin eğitim kurumlarındaki uygulanma yöntemleri; insan performansı, çevre koşulları, yerleştirme, aydınlatma, iklimleme, ses dağılımı (akustik), renklendirme, tozlar ve zehirli etkenler, sağlık ve güvenlik ile yasal düzenlemeler başlıkları altında tartışılmış ve öneriler getirilmiştir. Bu yönüyle araştırma betimsel nitelikte bir çalışmadır. Araştırmada, eğitim ortamında ergonominin kullanılma prensiplerinin belirlenmesi amacıyla genel tarama yöntemi kullanılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Begüm Yalçınkaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yalçınkaya, B. (2012). EĞİTİM ORTAMINDA BAŞARININ GİZLİ ETKENİ: ERGONOMİ. Education Sciences, 7(2), 785-797. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Yalçınkaya B. EĞİTİM ORTAMINDA BAŞARININ GİZLİ ETKENİ: ERGONOMİ. NWSA. Mart 2012;7(2):785-797. doi:10.12739/10.12739
Chicago Yalçınkaya, Begüm. “EĞİTİM ORTAMINDA BAŞARININ GİZLİ ETKENİ: ERGONOMİ”. Education Sciences 7, sy. 2 (Mart 2012): 785-97. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Yalçınkaya B (01 Mart 2012) EĞİTİM ORTAMINDA BAŞARININ GİZLİ ETKENİ: ERGONOMİ. Education Sciences 7 2 785–797.
IEEE B. Yalçınkaya, “EĞİTİM ORTAMINDA BAŞARININ GİZLİ ETKENİ: ERGONOMİ”, NWSA, c. 7, sy. 2, ss. 785–797, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Yalçınkaya, Begüm. “EĞİTİM ORTAMINDA BAŞARININ GİZLİ ETKENİ: ERGONOMİ”. Education Sciences 7/2 (Mart 2012), 785-797. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Yalçınkaya B. EĞİTİM ORTAMINDA BAŞARININ GİZLİ ETKENİ: ERGONOMİ. NWSA. 2012;7:785–797.
MLA Yalçınkaya, Begüm. “EĞİTİM ORTAMINDA BAŞARININ GİZLİ ETKENİ: ERGONOMİ”. Education Sciences, c. 7, sy. 2, 2012, ss. 785-97, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Yalçınkaya B. EĞİTİM ORTAMINDA BAŞARININ GİZLİ ETKENİ: ERGONOMİ. NWSA. 2012;7(2):785-97.