BibTex RIS Kaynak Göster

REHBER ÖĞRETMENLERİN; İNTERNETE YÖNELİK REHBERLİK AÇISINDAN YETERLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 1, 241 - 250, 01.02.2012

Öz

Bu araştırmada öğrenci ve ailelerin yaşamlarında rehberlik hizmetinin sağlanması amacıyla okullarda görev alan psikolojik danışma ve rehberlik öğretmenlerinin internet kullanımı konusundaki karşılaştığı sorunlar araştırılmıştır. Nitel olarak desenlenen bu araştırma farklı eğitim kurumlarında ve il merkezinde görev yapan 12 rehber öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Görüşme yöntemi ile elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin internet kaynaklı sorunlara yönelik bir eğitim almadıkları, farklı sorunlar yaşadıkları ve öğrenciler ile öğretmenlere yönelik bazı öğretmenlerin rehberlik yapma konusunda kendilerini yeterli görmedikleri sonuçları bulunmuştur. Ayrıca rehberlik açısından öğretmenlerin öğrenci ve ailelere getirdikleri öneriler de paylaşılmıştır. Elde edilen veriler doğrultusunda öneriler getirilmiştir.

Evaluation Of The Guidance Teachers Sufficiency In Terms Of Internet Usage

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 1, 241 - 250, 01.02.2012

Öz

In this research, to provide counseling services in the lifes of students and families, the problems that the teachers, working as a psychological counseling and guidance in schools, faced on the use of internet were investigated. This research, designed qualitatively, was carried out with 12 guidance counselors working in a different educational institutions and in the city center. The data obtained by interview method were analyzed by content analysis. As a result of research, it was found that teachers have not received an education about the problems originating from internet, living different problems and some teachers have not seen themselves sufficiently qualified about their guidance to students and teachers. Recommendations for the guidance of teachers and students also brought their families also shared. Suggestions have been made in accordance with the data obtained.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Halit Arslan

Ahmet Naci Çoklar Bu kişi benim

İsmail Şahin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Arslan, H., Çoklar, A. N., & Şahin, İ. (2012). REHBER ÖĞRETMENLERİN; İNTERNETE YÖNELİK REHBERLİK AÇISINDAN YETERLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Education Sciences, 7(1), 241-250. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Arslan H, Çoklar AN, Şahin İ. REHBER ÖĞRETMENLERİN; İNTERNETE YÖNELİK REHBERLİK AÇISINDAN YETERLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. NWSA. Şubat 2012;7(1):241-250. doi:10.12739/10.12739
Chicago Arslan, Halit, Ahmet Naci Çoklar, ve İsmail Şahin. “REHBER ÖĞRETMENLERİN; İNTERNETE YÖNELİK REHBERLİK AÇISINDAN YETERLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Education Sciences 7, sy. 1 (Şubat 2012): 241-50. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Arslan H, Çoklar AN, Şahin İ (01 Şubat 2012) REHBER ÖĞRETMENLERİN; İNTERNETE YÖNELİK REHBERLİK AÇISINDAN YETERLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Education Sciences 7 1 241–250.
IEEE H. Arslan, A. N. Çoklar, ve İ. Şahin, “REHBER ÖĞRETMENLERİN; İNTERNETE YÖNELİK REHBERLİK AÇISINDAN YETERLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”, NWSA, c. 7, sy. 1, ss. 241–250, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Arslan, Halit vd. “REHBER ÖĞRETMENLERİN; İNTERNETE YÖNELİK REHBERLİK AÇISINDAN YETERLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Education Sciences 7/1 (Şubat 2012), 241-250. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Arslan H, Çoklar AN, Şahin İ. REHBER ÖĞRETMENLERİN; İNTERNETE YÖNELİK REHBERLİK AÇISINDAN YETERLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. NWSA. 2012;7:241–250.
MLA Arslan, Halit vd. “REHBER ÖĞRETMENLERİN; İNTERNETE YÖNELİK REHBERLİK AÇISINDAN YETERLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Education Sciences, c. 7, sy. 1, 2012, ss. 241-50, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Arslan H, Çoklar AN, Şahin İ. REHBER ÖĞRETMENLERİN; İNTERNETE YÖNELİK REHBERLİK AÇISINDAN YETERLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. NWSA. 2012;7(1):241-50.