BibTex RIS Kaynak Göster

PRESERVICE ELEMENTARY MATHEMATICS TEACHERS' SELF-EFFICACY BELIEFS IN EDUCATIONAL INTERNET USE

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 1, 371 - 379, 01.02.2012

Öz

In this work, educational internet use self-efficacy beliefs of preservice elementary mathematics teachers are investigated. The study was conducted in 2010-2011 education year with 268 preservice elementary teachers enrolled to department of elementary mathematics teaching program of a government university. This research is a descriptive study. To collect data educational internet use self-efficacy beliefs scale is used. The obtained data is analyzed by SPSS package program. The results indicated that there is no significant relationship between educational internet use self-efficacy beliefs of preservice elementary mathematics students and class; and academic success. However, there is a significant relationship according to gender (males performing), having an individual computer and computer lesson achievement. Moreover, it has been observed that there is a positive correlation between internet usage time and educational internet use self-efficacy beliefs of the preservice elementary mathematics teachers.

İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ EĞİTSEL İNTERNET KULLANIMINA YÖNELİK ÖZ-YETERLİK İNANÇLARI

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 1, 371 - 379, 01.02.2012

Öz

Bu araştırmada ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının eğitsel internet kullanımına yönelik öz-yeterlik inançları incelenmiştir. Araştırma, 2010-2011 öğretim yılında bir devlet üniversitesinin ilköğretim matematik öğretmenliği programında öğrenim gören 268 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Bu araştırma betimsel bir çalışmadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak eğitsel internet kullanım öz-yeterlik ölçeği kullanılmıştır. Veriler SPSS paket programıyla çözümlenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının eğitsel internet kullanım öz-yeterlik inançlarının, sınıfa ve akademik ortalamaya göre farklılaşmadığı; cinsiyete (erkeklerin lehine), Bilgisayar başarısına ve kişisel bilgisayar olma durumuna göre (olanların lehine) farklılaştığı görülmüştür. Ayrıca, genel olarak internet kullanım süresi arttıkça, öğretmen adaylarının öz-yeterliklerine yönelik inançlarının da olumlu olarak arttığı gözlemlenmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Kürsat Yenilmez Bu kişi benim

Melih Turgut Bu kişi benim

Pınar Anapa Bu kişi benim

Mehmet Ersoy Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yenilmez, K., Turgut, M., Anapa, P., Ersoy, M. (2012). İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ EĞİTSEL İNTERNET KULLANIMINA YÖNELİK ÖZ-YETERLİK İNANÇLARI. Education Sciences, 7(1), 371-379. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Yenilmez K, Turgut M, Anapa P, Ersoy M. İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ EĞİTSEL İNTERNET KULLANIMINA YÖNELİK ÖZ-YETERLİK İNANÇLARI. NWSA. Şubat 2012;7(1):371-379. doi:10.12739/10.12739
Chicago Yenilmez, Kürsat, Melih Turgut, Pınar Anapa, ve Mehmet Ersoy. “İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ EĞİTSEL İNTERNET KULLANIMINA YÖNELİK ÖZ-YETERLİK İNANÇLARI”. Education Sciences 7, sy. 1 (Şubat 2012): 371-79. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Yenilmez K, Turgut M, Anapa P, Ersoy M (01 Şubat 2012) İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ EĞİTSEL İNTERNET KULLANIMINA YÖNELİK ÖZ-YETERLİK İNANÇLARI. Education Sciences 7 1 371–379.
IEEE K. Yenilmez, M. Turgut, P. Anapa, ve M. Ersoy, “İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ EĞİTSEL İNTERNET KULLANIMINA YÖNELİK ÖZ-YETERLİK İNANÇLARI”, NWSA, c. 7, sy. 1, ss. 371–379, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Yenilmez, Kürsat vd. “İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ EĞİTSEL İNTERNET KULLANIMINA YÖNELİK ÖZ-YETERLİK İNANÇLARI”. Education Sciences 7/1 (Şubat 2012), 371-379. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Yenilmez K, Turgut M, Anapa P, Ersoy M. İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ EĞİTSEL İNTERNET KULLANIMINA YÖNELİK ÖZ-YETERLİK İNANÇLARI. NWSA. 2012;7:371–379.
MLA Yenilmez, Kürsat vd. “İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ EĞİTSEL İNTERNET KULLANIMINA YÖNELİK ÖZ-YETERLİK İNANÇLARI”. Education Sciences, c. 7, sy. 1, 2012, ss. 371-9, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Yenilmez K, Turgut M, Anapa P, Ersoy M. İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ EĞİTSEL İNTERNET KULLANIMINA YÖNELİK ÖZ-YETERLİK İNANÇLARI. NWSA. 2012;7(1):371-9.