BibTex RIS Kaynak Göster

A RESEARCH ON THE PERSFECTYVES OF PRE SERVYCE TURKISH TEACHERS ABOUT THE 'THEATRE AND DRAMA PRACTICES LESSON'

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 4, 2436 - 2445, 01.05.2011

Öz

The aim of this research is to evaluate the functionality of Play and Drama Technics Class, the context of the lecture (subject, concept), the materials used in the class and breakdown of theory-technics which take place in Turkish Education Under graduate Programme that was renewed in education period of 2006-2007 taking into consideration the opinion of teacher candidates. The research was held with the participation of 528 senior students studying Turkish Education in 13 different universities in education period of 2009-2010. In the research, "Play and Drama Technics" class was taken into evaluation within "Turkish Teacher Candidates' Behavior Scale for Content and Professional Teaching Knowledge" which was developed by Özkan (2010) as a data collection tool. SPSS 17 statistics programme was used for the analysis of data collected from the research. It was inferred from the research that Turkish teachers find play and drama technics class functional for their Professional life but it was stated that there are some shortcomings of the class such as the materials used and the breakdown of the theory-technics.

TÜRKÇE Ö?RETMENY ADAYLARININ 'TYYATRO VE DRAMA UYGULAMALARI DERSY'NE YÖNELYK GÖRÜ?LERY ÜZERYNE BYR ARA?TIRMA

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 4, 2436 - 2445, 01.05.2011

Öz

Bu ara?tyrmanyn amacy, 2006-2007 e?itim-ö?retim döneminde yenilenen Türkçe E?itimi Lisans Programynda yer alan Tiyatro ve Drama Uygulamalary Dersi'nin i?levselli?ini, dersin içeri?ini (konu, kapsam), derste kullanylan materyalleri ve teori-uygulama da?ylymyny ö?retmen adaylarynyn görü?leri çerçevesinde de?erlendirmektir. Ara?tyrma, 2009-2010 e?itim-ö?retim yylynda 13 üniversitenin, Türkçe e?itimi bölümü 4. synyfynda lisans e?itimi alan 528 ö?renci ile gerçekle?tirilmi?tir. Ara?tyrmada veri toplama aracy olarak Özkan (2010) tarafyndan geli?tirilen "Türkçe Ö?retmeni Adaylarynyn Alan ve Meslek Bilgisi Derslerine Yönelik Tutumlary Ölçe?i" dâhilindeki "Tiyatro ve Drama Uygulamalary" bölümü de?erlendirmeye alynmy?tyr. Ara?tyrmadan elde edilen verilerin analizinde SPSS 17 istatistik programy kullanylmy?tyr. Ara?tyrmada, Türkçe ö?retmeni adaylarynyn, tiyatro ve drama uygulamalary dersini mesleki hayatlarynda i?levsel bulduklary, ancak dersin içerik (konu, kapsam), kullanylan materyal ve teori-uygulama da?ylymy açysyndan birtakym yetersizlikleri baryndyrdy?y yönünde görü?ler belirttikleri sonucuna ula?ylmy?tyr.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Bülent Özkan Bu kişi benim

Namik Kemal Sahbaz Bu kişi benim

Burak Tüfekçioğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Özkan, B., Sahbaz, N. K., & Tüfekçioğlu, B. (2011). TÜRKÇE Ö?RETMENY ADAYLARININ ’TYYATRO VE DRAMA UYGULAMALARI DERSY’NE YÖNELYK GÖRÜ?LERY ÜZERYNE BYR ARA?TIRMA. Education Sciences, 6(4), 2436-2445. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Özkan B, Sahbaz NK, Tüfekçioğlu B. TÜRKÇE Ö?RETMENY ADAYLARININ ’TYYATRO VE DRAMA UYGULAMALARI DERSY’NE YÖNELYK GÖRÜ?LERY ÜZERYNE BYR ARA?TIRMA. NWSA. Mayıs 2011;6(4):2436-2445. doi:10.12739/10.12739
Chicago Özkan, Bülent, Namik Kemal Sahbaz, ve Burak Tüfekçioğlu. “TÜRKÇE Ö?RETMENY ADAYLARININ ’TYYATRO VE DRAMA UYGULAMALARI DERSY’NE YÖNELYK GÖRÜ?LERY ÜZERYNE BYR ARA?TIRMA”. Education Sciences 6, sy. 4 (Mayıs 2011): 2436-45. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Özkan B, Sahbaz NK, Tüfekçioğlu B (01 Mayıs 2011) TÜRKÇE Ö?RETMENY ADAYLARININ ’TYYATRO VE DRAMA UYGULAMALARI DERSY’NE YÖNELYK GÖRÜ?LERY ÜZERYNE BYR ARA?TIRMA. Education Sciences 6 4 2436–2445.
IEEE B. Özkan, N. K. Sahbaz, ve B. Tüfekçioğlu, “TÜRKÇE Ö?RETMENY ADAYLARININ ’TYYATRO VE DRAMA UYGULAMALARI DERSY’NE YÖNELYK GÖRÜ?LERY ÜZERYNE BYR ARA?TIRMA”, NWSA, c. 6, sy. 4, ss. 2436–2445, 2011, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Özkan, Bülent vd. “TÜRKÇE Ö?RETMENY ADAYLARININ ’TYYATRO VE DRAMA UYGULAMALARI DERSY’NE YÖNELYK GÖRÜ?LERY ÜZERYNE BYR ARA?TIRMA”. Education Sciences 6/4 (Mayıs 2011), 2436-2445. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Özkan B, Sahbaz NK, Tüfekçioğlu B. TÜRKÇE Ö?RETMENY ADAYLARININ ’TYYATRO VE DRAMA UYGULAMALARI DERSY’NE YÖNELYK GÖRÜ?LERY ÜZERYNE BYR ARA?TIRMA. NWSA. 2011;6:2436–2445.
MLA Özkan, Bülent vd. “TÜRKÇE Ö?RETMENY ADAYLARININ ’TYYATRO VE DRAMA UYGULAMALARI DERSY’NE YÖNELYK GÖRÜ?LERY ÜZERYNE BYR ARA?TIRMA”. Education Sciences, c. 6, sy. 4, 2011, ss. 2436-45, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Özkan B, Sahbaz NK, Tüfekçioğlu B. TÜRKÇE Ö?RETMENY ADAYLARININ ’TYYATRO VE DRAMA UYGULAMALARI DERSY’NE YÖNELYK GÖRÜ?LERY ÜZERYNE BYR ARA?TIRMA. NWSA. 2011;6(4):2436-45.