Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECT OF “ŞU ÇILGIN TÜRKLER” ON LEARNING THE “WAR OF INDEPENDENCE INFORMATION”

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 4, 2555 - 2568, 01.05.2011

Öz

Education of history provides students to think scientifically critising and creatively and also improves decision and skills. İt is necessary to teach students new techniques and social activities to meet the needs of students for history education besides classical methods. Historical novels are the effective instruments to teach history. In this study, it is investigated the effect of the novel called “Şu Çılgın Türkler” written by Turgut Özakman on teaching the Turkish İndependence war in Ataturk’s Principles and Revolutions. Weak experimental design was used to obtain the data. It was clearly understood that there is a meaningfull difference between the control and experimental groups. İt was concluded that the historical novels had a positive effect on education of history.

“ŞU ÇILGIN TÜRKLER” ROMANININ “KURTULUŞ SAVAŞI BİLGİSİ”Nİ ÖĞRENMEYE ETKİSİ

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 4, 2555 - 2568, 01.05.2011

Öz

Tarih eğitimi çocukların ve gençlerin bilimsel, eleştirel ve yaratıcı düşünme, problem çözme, karar verme becerilerini geliştirmesine olanak sağlar. Tarih eğitimi ve öğretiminin beklentilere cevap verecek nitelikte olması için derslerde geleneksel yöntemlerin yanında, farklı teknik ve okul dışı etkinlikleri uygulayabilmek ve öğrencilere ders kitaplarının dışına çıkabilmeyi de öğretmek gerekir. Tarihsel romanlar tarih öğretiminde etkili araçlardan biridir. Bu çalışmada Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersinin de temel konularından biri olan Kurtuluş Savaşı bilgisinin öğrenilmesinde Turgut Özakman tarafından yazılan “Şu Çılgın Türkler” romanının, etkisi araştırılmıştır. Araştırmada zayıf deneysel yöntem kullanılmıştır. Elde edilen bulgular sonunda deney grubu ile kontrol grubu arasında Kurtuluş Savaşı bilgisine yönelik anlamlı fark olduğu ortaya çıkmıştır. Bu çalışma ile tarih eğitiminde tarihsel romanın öğrenmeye katkısı olduğu sonucuna varılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Emine Altunay Şam Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Şam, E. . A. (2011). “ŞU ÇILGIN TÜRKLER” ROMANININ “KURTULUŞ SAVAŞI BİLGİSİ”Nİ ÖĞRENMEYE ETKİSİ. Education Sciences, 6(4), 2555-2568.
AMA Şam EA. “ŞU ÇILGIN TÜRKLER” ROMANININ “KURTULUŞ SAVAŞI BİLGİSİ”Nİ ÖĞRENMEYE ETKİSİ. NWSA. Mayıs 2011;6(4):2555-2568.
Chicago Şam, Emine Altunay. ““ŞU ÇILGIN TÜRKLER” ROMANININ ‘KURTULUŞ SAVAŞI BİLGİSİ’Nİ ÖĞRENMEYE ETKİSİ”. Education Sciences 6, sy. 4 (Mayıs 2011): 2555-68.
EndNote Şam EA (01 Mayıs 2011) “ŞU ÇILGIN TÜRKLER” ROMANININ “KURTULUŞ SAVAŞI BİLGİSİ”Nİ ÖĞRENMEYE ETKİSİ. Education Sciences 6 4 2555–2568.
IEEE E. . A. Şam, ““ŞU ÇILGIN TÜRKLER” ROMANININ ‘KURTULUŞ SAVAŞI BİLGİSİ’Nİ ÖĞRENMEYE ETKİSİ”, NWSA, c. 6, sy. 4, ss. 2555–2568, 2011.
ISNAD Şam, Emine Altunay. ““ŞU ÇILGIN TÜRKLER” ROMANININ ‘KURTULUŞ SAVAŞI BİLGİSİ’Nİ ÖĞRENMEYE ETKİSİ”. Education Sciences 6/4 (Mayıs 2011), 2555-2568.
JAMA Şam EA. “ŞU ÇILGIN TÜRKLER” ROMANININ “KURTULUŞ SAVAŞI BİLGİSİ”Nİ ÖĞRENMEYE ETKİSİ. NWSA. 2011;6:2555–2568.
MLA Şam, Emine Altunay. ““ŞU ÇILGIN TÜRKLER” ROMANININ ‘KURTULUŞ SAVAŞI BİLGİSİ’Nİ ÖĞRENMEYE ETKİSİ”. Education Sciences, c. 6, sy. 4, 2011, ss. 2555-68.
Vancouver Şam EA. “ŞU ÇILGIN TÜRKLER” ROMANININ “KURTULUŞ SAVAŞI BİLGİSİ”Nİ ÖĞRENMEYE ETKİSİ. NWSA. 2011;6(4):2555-68.