Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

AN INVESTIGATION OF PRESERVICE PRIMARY MATHEMATYCS TEACHERS' PERCEPTION OF EFFICACY IN SPECIAL FIELDS THROUGH SOME FACTORS

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 3, 1984 - 2004, 01.04.2011

Öz

Data collection rubric was created by using “Efficacy Concerning Learning Domains in Mathematics Course” and “Skill Development in Mathematics Course” described by the Ministry of Education for primary teachers and accordingly converting 49 bencmark‟s, in level A1, A2, A3 into graduation scale. The sample of this research was 486 students from Sakarya University, İstanbul University and Kocaeli University. “Efficacy Concerning Learning Domains in Mathematics Course” and “Skill Development in Mathematics Course” described by the Ministry of Education for primary teachers were used as a data collection rubric. SPSS software was used for data analysis, differences and variations in answers were tested through “t-test” and “one way ANOVA”. In research result, it was observed that there was a significant difference between class levels and efficacy levels of teacher candidates but (there was no between) their genders and efficacy levels. Highest score, in learning domains, was gained in numbers learning domain while the lowest was probabilty and statistics (learning domain). Teacher candidates‟ skills domain which they feel most efficant was improving problem solving (skills domain) while overarching (binding) was the most unefficant. 

İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖZEL ALAN YETERLİLİKLERİNE İLİŞKİN ALGILARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 3, 1984 - 2004, 01.04.2011

Öz

Araştırmada veri toplama formu; MEB tarafından geliştirilen ilköğretim matematik öğretmenliği özel alan yeterliklerinden ”Matematik Dersi Öğrenme Alanlarına İlişkin Yeterlikler” ile “Matematik Dersi Becerileri Geliştirme” ve buna bağlı olarak A1, A2, A3 düzeyinde 49 performans göstergesinin dereceleme ölçeğine dönüştürülmesi ile elde edilmiştir. Araştırmanın örneklemini, Sakarya Üniversitesi, İstanbul Üniversitesi ve Kocaeli Üniversitesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümlerinde okuyan 486 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, MEB tarafından geliştirilen ilköğretim matematik öğretmenliği özel alan yeterliklerinden ”Matematik Dersi Öğrenme Alanlarına İlişkin Yeterlikler” ile “Matematik Dersi Becerileri Geliştirme” araçları kullanılmıştır. Verileri çözümlemede SPSS paket program kullanılmış, değişkenlere bağlı olarak “t-testi” ve “tek yönlü varyans analizi” teknikleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmen adaylarının cinsiyetleri ile yeterlik düzeyleri arasında anlamlı bir fark yok iken, sınıf düzeyleri ile arasında anlamlı bir fark olduğu gözlenmiştir. Öğrenme alanlarından en yüksek puan sayılar öğrenme alanında elde edilmişken, en düşük puan ise olasılık istatistik öğrenme alanından elde edilmiştir. Öğretmen adaylarının kendilerini en yeterli hissettiği beceri alanı problem çözme becerilerini geliştirme alanı iken, en yetersiz hissettikleri alan ise ilişkilendirme beceri alanıdır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Tuğba Baran Bu kişi benim

Ayşe Arzu Arı

Ahmet Kucuk Bu kişi benim

Barış Demir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Baran, T., Arı, A. A., Kucuk, A., Demir, B. (2011). İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖZEL ALAN YETERLİLİKLERİNE İLİŞKİN ALGILARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Education Sciences, 6(3), 1984-2004.
AMA Baran T, Arı AA, Kucuk A, Demir B. İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖZEL ALAN YETERLİLİKLERİNE İLİŞKİN ALGILARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. NWSA. Nisan 2011;6(3):1984-2004.
Chicago Baran, Tuğba, Ayşe Arzu Arı, Ahmet Kucuk, ve Barış Demir. “İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖZEL ALAN YETERLİLİKLERİNE İLİŞKİN ALGILARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Education Sciences 6, sy. 3 (Nisan 2011): 1984-2004.
EndNote Baran T, Arı AA, Kucuk A, Demir B (01 Nisan 2011) İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖZEL ALAN YETERLİLİKLERİNE İLİŞKİN ALGILARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Education Sciences 6 3 1984–2004.
IEEE T. Baran, A. A. Arı, A. Kucuk, ve B. Demir, “İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖZEL ALAN YETERLİLİKLERİNE İLİŞKİN ALGILARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ”, NWSA, c. 6, sy. 3, ss. 1984–2004, 2011.
ISNAD Baran, Tuğba vd. “İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖZEL ALAN YETERLİLİKLERİNE İLİŞKİN ALGILARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Education Sciences 6/3 (Nisan 2011), 1984-2004.
JAMA Baran T, Arı AA, Kucuk A, Demir B. İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖZEL ALAN YETERLİLİKLERİNE İLİŞKİN ALGILARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. NWSA. 2011;6:1984–2004.
MLA Baran, Tuğba vd. “İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖZEL ALAN YETERLİLİKLERİNE İLİŞKİN ALGILARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Education Sciences, c. 6, sy. 3, 2011, ss. 1984-0.
Vancouver Baran T, Arı AA, Kucuk A, Demir B. İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖZEL ALAN YETERLİLİKLERİNE İLİŞKİN ALGILARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. NWSA. 2011;6(3):1984-200.