Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THEACHERS OPINIONS REGARDING TO IMPLEMENTATIONS OF PRIMARY SCHOOL 6.GRADE SOCIAL SCIENCES LESSON

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 3, 2096 - 2109, 01.04.2011

Öz

The objective of this research is to determine the teachers' opinions regarding the implementation of the Social Sciences programme. In this research, survey search model has been used. A likert type questionnare titled "teachers' opinions regarding the implementation of the Social Sciences programme" has 60 item to determine the problems and has been performed in 144 primary schools in the city of central Konya with 361 Social Sciences teachers. At the end of the research, according to the findings, it is concluded that the Social Sciences teachers are optimistic about the New Social Sciences Program although they encountered some problems when implementing it. There is some basic problems about new programs; insufficient environment and timing problem were pointed out as the most imported shortcomings of the program.

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN İLKÖĞRETİM 6. SINIF SOSYAL BİLGİLER PROGRAMININ UYGULANMASINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 3, 2096 - 2109, 01.04.2011

Öz

Bu araştırmayla öğretmenlerin altıncı sınıf Sosyal Bilgiler programının uygulanmasına yönelik görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada genel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verilerini toplamak amacıyla likert tipinde hazırlanan ve 60 maddeden oluşan, “Altıncı Sınıf Sosyal Bilgiler Programının Uygulamasına Yönelik Öğretmen Görüşleri” anketi Konya Merkez ilçelerinde yer alan 144 ilköğretim okulunda, 361 sosyal bilgiler öğretmenine uygulanmıştır. Araştırma sonunda elde edilen bulgulara göre sosyal bilgiler öğretmenlerinin altıncı sınıf Sosyal Bilgiler Programına genelde olumlu baktıkları; ancak bazı sorunlar yaşadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Programın daha etkili bir şekilde uygulanabilmesinin önündeki temel sorunlar arasında zaman problemi ile okulların mevcut koşullarının yetersizliği en çok vurgulananlar olmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

M.Osman Kurtkan Kapıcıoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Kapıcıoğlu, M. K. (2011). SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN İLKÖĞRETİM 6. SINIF SOSYAL BİLGİLER PROGRAMININ UYGULANMASINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. Education Sciences, 6(3), 2096-2109.
AMA Kapıcıoğlu MK. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN İLKÖĞRETİM 6. SINIF SOSYAL BİLGİLER PROGRAMININ UYGULANMASINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. NWSA. Nisan 2011;6(3):2096-2109.
Chicago Kapıcıoğlu, M.Osman Kurtkan. “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN İLKÖĞRETİM 6. SINIF SOSYAL BİLGİLER PROGRAMININ UYGULANMASINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences 6, sy. 3 (Nisan 2011): 2096-2109.
EndNote Kapıcıoğlu MK (01 Nisan 2011) SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN İLKÖĞRETİM 6. SINIF SOSYAL BİLGİLER PROGRAMININ UYGULANMASINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. Education Sciences 6 3 2096–2109.
IEEE M. K. Kapıcıoğlu, “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN İLKÖĞRETİM 6. SINIF SOSYAL BİLGİLER PROGRAMININ UYGULANMASINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ”, NWSA, c. 6, sy. 3, ss. 2096–2109, 2011.
ISNAD Kapıcıoğlu, M.Osman Kurtkan. “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN İLKÖĞRETİM 6. SINIF SOSYAL BİLGİLER PROGRAMININ UYGULANMASINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences 6/3 (Nisan 2011), 2096-2109.
JAMA Kapıcıoğlu MK. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN İLKÖĞRETİM 6. SINIF SOSYAL BİLGİLER PROGRAMININ UYGULANMASINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. NWSA. 2011;6:2096–2109.
MLA Kapıcıoğlu, M.Osman Kurtkan. “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN İLKÖĞRETİM 6. SINIF SOSYAL BİLGİLER PROGRAMININ UYGULANMASINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences, c. 6, sy. 3, 2011, ss. 2096-09.
Vancouver Kapıcıoğlu MK. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN İLKÖĞRETİM 6. SINIF SOSYAL BİLGİLER PROGRAMININ UYGULANMASINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. NWSA. 2011;6(3):2096-109.