Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

PROBLEMS THAT HISTORY TEACHERS FACE WHILE TEACHING ANCIENT HISTORY AND ANCIENT TURKISH HISTORY&POSSIBLE SOLUTIONS

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 3, 2148 - 2156, 01.04.2011

Öz

The present study aims to analyze the problems that history teachers have while teaching the Ancient History & Turkish History at the secondary education of History 9 course book, as well as to provide some possible solutions to the problems encountered. The study is a descriptive study with data obtained from 202 history teachers. The applied questionnaire, developed to determine the problems teachers encounter while teaching the relevant topics and their suggestions to overcome these problems, consists of two parts (part one consists of five likert type questions with five possible options to be selected and part two consists of three open ended questions). The data obtained from the survey revealed the lacking items and their percentages in teaching the Ancient History & Turkish History, deemed as a problem by the history teachers, as the following; education conducted out of school 93.0 %, visits to museums 97.0%, and the necessity of a virtual museum while teaching Ancient Turkish History 86.5%. The percentages as well as the suggestions provided by the participants for the problems encountered while teaching the Ancient History & Turkish History were as follows: 93.0% education in the museums, 43.5% workshops for the teaching both areas of history. The percentages and the answers given to the other questions in the survey are; 91.0% covering these topics while preparing history curriculum, 63.93% lecture, group work, visuals, and question –answer might be the techniques for teaching history and 57.8% visuals to be incorporated among the materials to be used.

TARİH ÖĞRETMENLERİNİN ESKİ ÇAĞ TARİHİ VE ESKİ TÜRK TARİHİ ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 3, 2148 - 2156, 01.04.2011

Öz

Bu çalışma, Tarih öğretmenlerinin Ortaöğretim 9. sınıfta okutulan Tarih 9 ders kitabının II. ve III. ünitelerini kapsayan “Eskiçağ ve Eski Türk Tarihi” konularının öğretiminde karşılaştıkları sorunlar ve bu sorunlara yönelik önerilerini ortaya koymaktadır. Bu çalışmada betimsel yöntem kullanılmıştır ve veriler, Ankara ili merkez ilçelerindeki 46 ortaöğretim kurumlarında görevli toplam 202 tarih öğretmenine uygulanan ölçme aracı ile elde edilmiştir. Elde edilen veriler sonucunda, II. ve III. Ünitelerin öğretimi esnasında eksikliği hissedilen ve bunun eğitim açısından bir sorun olduğunu düşünen katılımcı öğretmenlerin %93.0‟ü okul dışı eğitimin, %97.0‟si müze gezisinin eksik olduğunu ve %86.5‟u III. ünitenin öğretiminde sanal müzeye ihtiyaç duyulduğunu belirtmiştir. Bu sorunlara yönelik çözüm önerileri olarak, öğretmenlerin; %93.0‟ü müze eğitiminin, %43.5‟u atölye çalışmalarının her iki alanın da eğitimini kolaylaştıracağını düşünmektedir. %91.0‟i program hazırlanırken konuların işlenişinin önemli olduğunu, %63.93‟ü anlatım, grup çalışması, görseller ve soru-cevap yöntemlerini konuların öğretimi için kullanılabilecek öğretim yöntemleri olabileceğini ve %57.8‟i görsellerin kullanılabilecek materyallerden olabileceğini belirtmişlerdir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Aysun Aynur Yılmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yılmaz, A. . A. (2011). TARİH ÖĞRETMENLERİNİN ESKİ ÇAĞ TARİHİ VE ESKİ TÜRK TARİHİ ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. Education Sciences, 6(3), 2148-2156.
AMA Yılmaz AA. TARİH ÖĞRETMENLERİNİN ESKİ ÇAĞ TARİHİ VE ESKİ TÜRK TARİHİ ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. NWSA. Nisan 2011;6(3):2148-2156.
Chicago Yılmaz, Aysun Aynur. “TARİH ÖĞRETMENLERİNİN ESKİ ÇAĞ TARİHİ VE ESKİ TÜRK TARİHİ ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ”. Education Sciences 6, sy. 3 (Nisan 2011): 2148-56.
EndNote Yılmaz AA (01 Nisan 2011) TARİH ÖĞRETMENLERİNİN ESKİ ÇAĞ TARİHİ VE ESKİ TÜRK TARİHİ ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. Education Sciences 6 3 2148–2156.
IEEE A. . A. Yılmaz, “TARİH ÖĞRETMENLERİNİN ESKİ ÇAĞ TARİHİ VE ESKİ TÜRK TARİHİ ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ”, NWSA, c. 6, sy. 3, ss. 2148–2156, 2011.
ISNAD Yılmaz, Aysun Aynur. “TARİH ÖĞRETMENLERİNİN ESKİ ÇAĞ TARİHİ VE ESKİ TÜRK TARİHİ ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ”. Education Sciences 6/3 (Nisan 2011), 2148-2156.
JAMA Yılmaz AA. TARİH ÖĞRETMENLERİNİN ESKİ ÇAĞ TARİHİ VE ESKİ TÜRK TARİHİ ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. NWSA. 2011;6:2148–2156.
MLA Yılmaz, Aysun Aynur. “TARİH ÖĞRETMENLERİNİN ESKİ ÇAĞ TARİHİ VE ESKİ TÜRK TARİHİ ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ”. Education Sciences, c. 6, sy. 3, 2011, ss. 2148-56.
Vancouver Yılmaz AA. TARİH ÖĞRETMENLERİNİN ESKİ ÇAĞ TARİHİ VE ESKİ TÜRK TARİHİ ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. NWSA. 2011;6(3):2148-56.