Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TEACHERS' OPINIONS ABOUT THE APPLICABILITY OF 6. GRADE MATHEMATICS CURRICULUM

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 3, 2229 - 2245, 01.04.2011

Öz

This research has been done in order to assess the mathematics education of 6th grade level according to the teachers' opinions into practice in the 2006-2007 education year. The method of this research is qualitative research. The working group of research, in the 2007-2008 education year, has been done by the 10 elementary mathematics teachers who were working in the primary schools in Eski?ehir. The research findings has been got by a interview form which has been constructed three section. Respectively, the first, second and third section of the interview form have been included questions that belonging to step of preparation to lesson, belonging to learning-teaching period and belonging to step of measurement- evaluation. It's been persistently stressed that teachers general opinions about practicing of 6th grade level mathematics lesson programme has been had a lot of deficiencies and has been generally determined many utilities years teachers who had much morediscomforts.

6. SINIF MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ UYGULANABİLİRLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 3, 2229 - 2245, 01.04.2011

Öz

Bu araştırma, 2006-2007 eğitim-öğretim yılında uygulamaya konulan 6. sınıf matematik dersi öğretim programının uygulanabilirliğini öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Bu araştırmanın yöntemi nitel araştırma olup, içerik analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2007-2008 öğretim yılının bahar döneminde Eskişehir ili merkezine bağlı ilköğretim okullarında görev yapan 10 matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma verileri; ders öncesi hazırlık aşamasına, ders sürecine ve ölçme-değerlendirme aşamasına ait sorulardan oluşan üç bölümü içeren bir görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. 6.sınıf matematik ders programının uygulanabilirliği konusundaki genel görüşlerde programın pek çok eksiği olduğu ısrarla vurgulanmış ve genellikle daha çok sıkıntı yaşayanların kıdemli öğretmenler olduğu tespit edilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Ali Osman Akkaya Bu kişi benim

Aytaç Kurtuluş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Akkaya, A. O., & Kurtuluş, A. (2011). 6. SINIF MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ UYGULANABİLİRLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Education Sciences, 6(3), 2229-2245.
AMA Akkaya AO, Kurtuluş A. 6. SINIF MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ UYGULANABİLİRLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. NWSA. Nisan 2011;6(3):2229-2245.
Chicago Akkaya, Ali Osman, ve Aytaç Kurtuluş. “6. SINIF MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ UYGULANABİLİRLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences 6, sy. 3 (Nisan 2011): 2229-45.
EndNote Akkaya AO, Kurtuluş A (01 Nisan 2011) 6. SINIF MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ UYGULANABİLİRLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Education Sciences 6 3 2229–2245.
IEEE A. O. Akkaya ve A. Kurtuluş, “6. SINIF MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ UYGULANABİLİRLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”, NWSA, c. 6, sy. 3, ss. 2229–2245, 2011.
ISNAD Akkaya, Ali Osman - Kurtuluş, Aytaç. “6. SINIF MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ UYGULANABİLİRLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences 6/3 (Nisan 2011), 2229-2245.
JAMA Akkaya AO, Kurtuluş A. 6. SINIF MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ UYGULANABİLİRLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. NWSA. 2011;6:2229–2245.
MLA Akkaya, Ali Osman ve Aytaç Kurtuluş. “6. SINIF MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ UYGULANABİLİRLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences, c. 6, sy. 3, 2011, ss. 2229-45.
Vancouver Akkaya AO, Kurtuluş A. 6. SINIF MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ UYGULANABİLİRLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. NWSA. 2011;6(3):2229-45.