Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 3, 2313 - 2327, 01.04.2011

Öz

SINIF, FEN VE TEKNOLOJİ İLE TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETME STİLLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 3, 2313 - 2327, 01.04.2011

Öz

Bu çalışmanın amacı, ilköğretim sınıf öğretmenleri, fen ve teknoloji öğretmenleri ile Türkçe öğretmenlerinin öğretme stillerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırmanın evrenini 2009-2010 öğretim yılında İzmir ili Karabağlar ilçesi ilköğretim okullarında görev yapmakta olan Türkçe, fen ve teknoloji ve sınıf öğretmenleri olmak üzere, toplam 410 öğretmen oluşturmaktadır. Örneklemini ise 132’i kadın, 78’ü erkek olmak üzere random yolla seçilen toplam 210 öğretmen oluşturmaktadır.Buna göre evren, örneklemin %52.50’sini temsil etmektedir. Araştırmanın verileri, dil geçerliği Süral (2010) tarafından yapılan Grasha-Reichmann Öğretme Stilleri Ölçeği (GRTSS, 1994) ile toplanmıştır. Yapılan analizler sonucunda, örneklem grubunda yer alan öğretmenlerin sırasıyla rehber öğretme stili başta olmak üzere kişisel, danışman gibi öğrenci merkezli öğretim stilleri tercih ettikleri görülmüştür. Bununla birlikte öğretmenlerin belirli öğretme stilleri ile cinsiyet, yaş, mezun olunan okul türü, kıdem yılı, branş değişkenleri arasında anlamlı farklar bulunmuştur.  

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Asuman Seda Saracaloglu Bu kişi benim

Nurhak Cem Dedebali Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Saracaloglu, A. S., & Dedebali, N. C. (2011). SINIF, FEN VE TEKNOLOJİ İLE TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETME STİLLERİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences, 6(3), 2313-2327.
AMA Saracaloglu AS, Dedebali NC. SINIF, FEN VE TEKNOLOJİ İLE TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETME STİLLERİNİN İNCELENMESİ. NWSA. Nisan 2011;6(3):2313-2327.
Chicago Saracaloglu, Asuman Seda, ve Nurhak Cem Dedebali. “SINIF, FEN VE TEKNOLOJİ İLE TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETME STİLLERİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences 6, sy. 3 (Nisan 2011): 2313-27.
EndNote Saracaloglu AS, Dedebali NC (01 Nisan 2011) SINIF, FEN VE TEKNOLOJİ İLE TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETME STİLLERİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences 6 3 2313–2327.
IEEE A. S. Saracaloglu ve N. C. Dedebali, “SINIF, FEN VE TEKNOLOJİ İLE TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETME STİLLERİNİN İNCELENMESİ”, NWSA, c. 6, sy. 3, ss. 2313–2327, 2011.
ISNAD Saracaloglu, Asuman Seda - Dedebali, Nurhak Cem. “SINIF, FEN VE TEKNOLOJİ İLE TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETME STİLLERİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences 6/3 (Nisan 2011), 2313-2327.
JAMA Saracaloglu AS, Dedebali NC. SINIF, FEN VE TEKNOLOJİ İLE TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETME STİLLERİNİN İNCELENMESİ. NWSA. 2011;6:2313–2327.
MLA Saracaloglu, Asuman Seda ve Nurhak Cem Dedebali. “SINIF, FEN VE TEKNOLOJİ İLE TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETME STİLLERİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences, c. 6, sy. 3, 2011, ss. 2313-27.
Vancouver Saracaloglu AS, Dedebali NC. SINIF, FEN VE TEKNOLOJİ İLE TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETME STİLLERİNİN İNCELENMESİ. NWSA. 2011;6(3):2313-27.