Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 2, 1422 - 1434, 01.03.2011

Öz

İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN YAZI BİÇİMLERİNE (DİK TEMEL YAZI VE BİTİŞİK EĞİK YAZI) GÖRE OKUMA DÜZEYLERİ

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 2, 1422 - 1434, 01.03.2011

Öz

Bu araştırmanın amacı dik ya da bitişik eğik yazıya göre birinci sınıf öğrencilerinin okuma hızını ve anlama düzeyini belirlemektir. Araştırma, tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Burdur ili merkez ilköğretim okullarından yansız seçilen beş ilköğretim okulunun birinci sınıf öğrencileri örneklemi oluşturmaktadır. Verilerin analizinde yüzde, frekans ve Wilcoxon işaretli sıralar testi kullanılmıştır. Öğrencilerin okuma hızlarını ve anlama düzeylerini ölçmek için uzman görüşüyle tamamlanan “Yaralı Kuş” ve “Yaralı Köpek” metinleri ve anlama soruları hazırlanmıştır. Araştırma soncunda öğrencilerin okuma hızlarının metnin bitişik eğik ya da dik temel yazı ile yazılmış olmasından etkilenmediği, sadece öğrencilerin ikinci okumalarının, hangi yazı biçiminden okurlarsa okusunlar, metni tanıdıklarından dolayı hızlı olduğu görülmüştür. Anlama puanlarında ise “Yaralı Kuş” metninde fark bulunurken, “Yaralı Köpek” metninde fark bulunmamasının nedeni öğrencilerin metni öğrenmiş olmaları olabilir. Bu konuyla ilgili yapılacak çalışmalarda okuma hızı ve anlama düzeyi ayrı çalışmalarda araştırılabilir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Derya Arslan Bu kişi benim

Alper Aytaç

Havva Ilgın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Arslan, D., Aytaç, A., & Ilgın, H. (2011). İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN YAZI BİÇİMLERİNE (DİK TEMEL YAZI VE BİTİŞİK EĞİK YAZI) GÖRE OKUMA DÜZEYLERİ. Education Sciences, 6(2), 1422-1434.
AMA Arslan D, Aytaç A, Ilgın H. İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN YAZI BİÇİMLERİNE (DİK TEMEL YAZI VE BİTİŞİK EĞİK YAZI) GÖRE OKUMA DÜZEYLERİ. NWSA. Mart 2011;6(2):1422-1434.
Chicago Arslan, Derya, Alper Aytaç, ve Havva Ilgın. “İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN YAZI BİÇİMLERİNE (DİK TEMEL YAZI VE BİTİŞİK EĞİK YAZI) GÖRE OKUMA DÜZEYLERİ”. Education Sciences 6, sy. 2 (Mart 2011): 1422-34.
EndNote Arslan D, Aytaç A, Ilgın H (01 Mart 2011) İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN YAZI BİÇİMLERİNE (DİK TEMEL YAZI VE BİTİŞİK EĞİK YAZI) GÖRE OKUMA DÜZEYLERİ. Education Sciences 6 2 1422–1434.
IEEE D. Arslan, A. Aytaç, ve H. Ilgın, “İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN YAZI BİÇİMLERİNE (DİK TEMEL YAZI VE BİTİŞİK EĞİK YAZI) GÖRE OKUMA DÜZEYLERİ”, NWSA, c. 6, sy. 2, ss. 1422–1434, 2011.
ISNAD Arslan, Derya vd. “İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN YAZI BİÇİMLERİNE (DİK TEMEL YAZI VE BİTİŞİK EĞİK YAZI) GÖRE OKUMA DÜZEYLERİ”. Education Sciences 6/2 (Mart 2011), 1422-1434.
JAMA Arslan D, Aytaç A, Ilgın H. İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN YAZI BİÇİMLERİNE (DİK TEMEL YAZI VE BİTİŞİK EĞİK YAZI) GÖRE OKUMA DÜZEYLERİ. NWSA. 2011;6:1422–1434.
MLA Arslan, Derya vd. “İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN YAZI BİÇİMLERİNE (DİK TEMEL YAZI VE BİTİŞİK EĞİK YAZI) GÖRE OKUMA DÜZEYLERİ”. Education Sciences, c. 6, sy. 2, 2011, ss. 1422-34.
Vancouver Arslan D, Aytaç A, Ilgın H. İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN YAZI BİÇİMLERİNE (DİK TEMEL YAZI VE BİTİŞİK EĞİK YAZI) GÖRE OKUMA DÜZEYLERİ. NWSA. 2011;6(2):1422-34.