Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 2, 1435 - 1452, 01.03.2011

Öz

DALGA FONKSİYONU, OLASILIK KAVRAMI VE BELİRSİZLİK İLKESİNİN ÖĞRETİMİNDE HİBRİT MODELİN ETKİSİ

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 2, 1435 - 1452, 01.03.2011

Öz

Araştırmada kuantum fiziği belirsizlik ilkesi ve onunla ilişkili kavram yanılgıları belirleyerek, bu yanılgıların giderilmesinde ve doğru kavramların oluşturulmasında hibrit öğretim modelinin etkilerinin ortaya çıkarılması amaçlanmaktadır. Araştırmada, “eşitlenmemiş kontrol gruplu yarı deneysel desen” kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini oluşturan 36 öğrencinin ilk yarısına, deney grubunu olarak, hibrit öğretim modeli, ikinci yarısına ise kontrol grubu olarak, geleneksel öğretim modeli uygulanmıştır. Veriler 8 sorudan oluşan “Belirsizlik İlkesi Görüşme Formu (BİGF)” kullanılarak toplanmıştır. Deney ve kontrol grubundan seçilen beşer öğrenciyle BİGF kullanılarak yaklaşık 45 dakika süren görüşmeler yapılmıştır. Ortaya çıkan kavramlar ve kavram yanılgıları, Schrödinger dalgalarının fiziksel anlamı, belirsizlik ilkesi ve konum-momentum belirsizliği olarak üç başlıkta toplanmıştır. Hibrit öğretim modelinin geleneksel öğretime göre kavram yanılgılarını gidermede ve doğru kavramların oluşturulmasında daha etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Erdogan Özdemir

Mustafa Erol Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özdemir, E., & Erol, M. (2011). DALGA FONKSİYONU, OLASILIK KAVRAMI VE BELİRSİZLİK İLKESİNİN ÖĞRETİMİNDE HİBRİT MODELİN ETKİSİ. Education Sciences, 6(2), 1435-1452.
AMA Özdemir E, Erol M. DALGA FONKSİYONU, OLASILIK KAVRAMI VE BELİRSİZLİK İLKESİNİN ÖĞRETİMİNDE HİBRİT MODELİN ETKİSİ. NWSA. Mart 2011;6(2):1435-1452.
Chicago Özdemir, Erdogan, ve Mustafa Erol. “DALGA FONKSİYONU, OLASILIK KAVRAMI VE BELİRSİZLİK İLKESİNİN ÖĞRETİMİNDE HİBRİT MODELİN ETKİSİ”. Education Sciences 6, sy. 2 (Mart 2011): 1435-52.
EndNote Özdemir E, Erol M (01 Mart 2011) DALGA FONKSİYONU, OLASILIK KAVRAMI VE BELİRSİZLİK İLKESİNİN ÖĞRETİMİNDE HİBRİT MODELİN ETKİSİ. Education Sciences 6 2 1435–1452.
IEEE E. Özdemir ve M. Erol, “DALGA FONKSİYONU, OLASILIK KAVRAMI VE BELİRSİZLİK İLKESİNİN ÖĞRETİMİNDE HİBRİT MODELİN ETKİSİ”, NWSA, c. 6, sy. 2, ss. 1435–1452, 2011.
ISNAD Özdemir, Erdogan - Erol, Mustafa. “DALGA FONKSİYONU, OLASILIK KAVRAMI VE BELİRSİZLİK İLKESİNİN ÖĞRETİMİNDE HİBRİT MODELİN ETKİSİ”. Education Sciences 6/2 (Mart 2011), 1435-1452.
JAMA Özdemir E, Erol M. DALGA FONKSİYONU, OLASILIK KAVRAMI VE BELİRSİZLİK İLKESİNİN ÖĞRETİMİNDE HİBRİT MODELİN ETKİSİ. NWSA. 2011;6:1435–1452.
MLA Özdemir, Erdogan ve Mustafa Erol. “DALGA FONKSİYONU, OLASILIK KAVRAMI VE BELİRSİZLİK İLKESİNİN ÖĞRETİMİNDE HİBRİT MODELİN ETKİSİ”. Education Sciences, c. 6, sy. 2, 2011, ss. 1435-52.
Vancouver Özdemir E, Erol M. DALGA FONKSİYONU, OLASILIK KAVRAMI VE BELİRSİZLİK İLKESİNİN ÖĞRETİMİNDE HİBRİT MODELİN ETKİSİ. NWSA. 2011;6(2):1435-52.