Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 2, 1561 - 1573, 01.03.2011

Öz

KAYNAŞTIRMA UYGULAMASININ YAPILDIĞI SINIFLARDA NORMAL GELİŞİM GÖSTEREN ÖĞRENCİLERİN KAYNAŞTIRMAYA YÖNELİK TUTUMLARI

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 2, 1561 - 1573, 01.03.2011

Öz

Bu araştırmanın amacı; normal gelişim gösteren öğrencilerin kaynaştırmaya yönelik tutumlarını belirlemektir. Araştırmada ayrıca normal gelişim gösteren öğrencilerin kaynaştırma eğitimine yönelik tutumlarının, cinsiyete, yaşa, sosyo-ekonomik düzeylerine ve engelli tanıdığı olma durumlarına göre farklılaşıp farklılaşmadığı belirlenemeye çalışılmıştır. Araştırma tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırma, Adana ili Seyhan, Yüreğir, Çukurova ve Sarıçam ilçelerinde, hafif ve orta düzeyde zihinsel engellilerin kaynaştırıldığı okullardaki 2427 normal gelişim gösteren öğrenci (824’ü üçüncü, 706’sı dördüncü ve 897’si beşinci sınıf) ile gerçekleştirilmiştir. Normal gelişim gösteren öğrencilerin hafif ve orta düzeyde zihinsel engelli (HODZE) yaşıtlarına yönelik tutumları incelendiğinde; genel olarak olumlu tutuma sahip oldukları belirlenmiştir. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Ayten İflazoglu Saban Bu kişi benim

Füsun Ünal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Saban, A. . İ., & Ünal, F. (2011). KAYNAŞTIRMA UYGULAMASININ YAPILDIĞI SINIFLARDA NORMAL GELİŞİM GÖSTEREN ÖĞRENCİLERİN KAYNAŞTIRMAYA YÖNELİK TUTUMLARI. Education Sciences, 6(2), 1561-1573.
AMA Saban Aİ, Ünal F. KAYNAŞTIRMA UYGULAMASININ YAPILDIĞI SINIFLARDA NORMAL GELİŞİM GÖSTEREN ÖĞRENCİLERİN KAYNAŞTIRMAYA YÖNELİK TUTUMLARI. NWSA. Mart 2011;6(2):1561-1573.
Chicago Saban, Ayten İflazoglu, ve Füsun Ünal. “KAYNAŞTIRMA UYGULAMASININ YAPILDIĞI SINIFLARDA NORMAL GELİŞİM GÖSTEREN ÖĞRENCİLERİN KAYNAŞTIRMAYA YÖNELİK TUTUMLARI”. Education Sciences 6, sy. 2 (Mart 2011): 1561-73.
EndNote Saban Aİ, Ünal F (01 Mart 2011) KAYNAŞTIRMA UYGULAMASININ YAPILDIĞI SINIFLARDA NORMAL GELİŞİM GÖSTEREN ÖĞRENCİLERİN KAYNAŞTIRMAYA YÖNELİK TUTUMLARI. Education Sciences 6 2 1561–1573.
IEEE A. . İ. Saban ve F. Ünal, “KAYNAŞTIRMA UYGULAMASININ YAPILDIĞI SINIFLARDA NORMAL GELİŞİM GÖSTEREN ÖĞRENCİLERİN KAYNAŞTIRMAYA YÖNELİK TUTUMLARI”, NWSA, c. 6, sy. 2, ss. 1561–1573, 2011.
ISNAD Saban, Ayten İflazoglu - Ünal, Füsun. “KAYNAŞTIRMA UYGULAMASININ YAPILDIĞI SINIFLARDA NORMAL GELİŞİM GÖSTEREN ÖĞRENCİLERİN KAYNAŞTIRMAYA YÖNELİK TUTUMLARI”. Education Sciences 6/2 (Mart 2011), 1561-1573.
JAMA Saban Aİ, Ünal F. KAYNAŞTIRMA UYGULAMASININ YAPILDIĞI SINIFLARDA NORMAL GELİŞİM GÖSTEREN ÖĞRENCİLERİN KAYNAŞTIRMAYA YÖNELİK TUTUMLARI. NWSA. 2011;6:1561–1573.
MLA Saban, Ayten İflazoglu ve Füsun Ünal. “KAYNAŞTIRMA UYGULAMASININ YAPILDIĞI SINIFLARDA NORMAL GELİŞİM GÖSTEREN ÖĞRENCİLERİN KAYNAŞTIRMAYA YÖNELİK TUTUMLARI”. Education Sciences, c. 6, sy. 2, 2011, ss. 1561-73.
Vancouver Saban Aİ, Ünal F. KAYNAŞTIRMA UYGULAMASININ YAPILDIĞI SINIFLARDA NORMAL GELİŞİM GÖSTEREN ÖĞRENCİLERİN KAYNAŞTIRMAYA YÖNELİK TUTUMLARI. NWSA. 2011;6(2):1561-73.