Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 2, 1659 - 1678, 01.03.2011

Öz

KAVRAMSAL DEĞİŞİM YAKLAŞIMINA DAYALI COĞRAFYA ÖĞRETİMİ: BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 2, 1659 - 1678, 01.03.2011

Öz

Herhangi bir alan veya konuda bilgi sahibi olmak, fikirler geliştirebilmek için öncelikle o alana ait temel kavramların doğru, bilimsel gerçeklere uygun bir biçimde kazanılmış olması temel esastır. Öğrencilerin kavramlar hakkında sahip oldukları zihinsel yapılar, yanılgılar varsa ise bunlar ortaya çıkarılmalı ve bunları gidermeye dönük faklı yaklaşım ve öğretim yöntemleri denenmelidir. Bu kapsamda kavramsal değişim yaklaşımını temel alan öğretim yöntemlerinin çoğunda öğrencilerin kavram yanılgılarının giderilmesi ön planda tutulmaktadır. Bu amaçla kullanılan etkili yöntemlerden biri de kavramsal değişim metinleridir. Kavramsal değişim metinleri öğrencilere; yanlış fikirleri anlama, irdeleme, neden yanlış olduğunun farkına varma ve doğru bilgilerle değiştirme fırsatı vermektedir. Ayrıca kavram yanılgıları ile bilimsel olarak doğru kabul edilen bilgiler arasındaki çelişkileri ortaya koyan metinlerdir. Bu çalışmanın amacı, coğrafya öğretiminde, kavram yanılgılarının giderilmesinde kullanılabilecek, kavramsal değişim metinlerinin hazırlanmasına ve sınıf içinde uygulanmasına ilişkin bir örnek sunmaktır. Araştırmada, örnek olarak sunulan materyallerin hazırlanma süreci, şekli ve içerikleri hakkında bilgiler verileceğinden, diğer coğrafya konularında çalışma yapacak araştırmacılara ve öğretmenlere katkı sağlaması beklenmektedir. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Abdulkadir Uzunöz Bu kişi benim

Yavuz Akbaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Uzunöz, A., & Akbaş, Y. (2011). KAVRAMSAL DEĞİŞİM YAKLAŞIMINA DAYALI COĞRAFYA ÖĞRETİMİ: BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ. Education Sciences, 6(2), 1659-1678.
AMA Uzunöz A, Akbaş Y. KAVRAMSAL DEĞİŞİM YAKLAŞIMINA DAYALI COĞRAFYA ÖĞRETİMİ: BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ. NWSA. Mart 2011;6(2):1659-1678.
Chicago Uzunöz, Abdulkadir, ve Yavuz Akbaş. “KAVRAMSAL DEĞİŞİM YAKLAŞIMINA DAYALI COĞRAFYA ÖĞRETİMİ: BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ”. Education Sciences 6, sy. 2 (Mart 2011): 1659-78.
EndNote Uzunöz A, Akbaş Y (01 Mart 2011) KAVRAMSAL DEĞİŞİM YAKLAŞIMINA DAYALI COĞRAFYA ÖĞRETİMİ: BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ. Education Sciences 6 2 1659–1678.
IEEE A. Uzunöz ve Y. Akbaş, “KAVRAMSAL DEĞİŞİM YAKLAŞIMINA DAYALI COĞRAFYA ÖĞRETİMİ: BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ”, NWSA, c. 6, sy. 2, ss. 1659–1678, 2011.
ISNAD Uzunöz, Abdulkadir - Akbaş, Yavuz. “KAVRAMSAL DEĞİŞİM YAKLAŞIMINA DAYALI COĞRAFYA ÖĞRETİMİ: BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ”. Education Sciences 6/2 (Mart 2011), 1659-1678.
JAMA Uzunöz A, Akbaş Y. KAVRAMSAL DEĞİŞİM YAKLAŞIMINA DAYALI COĞRAFYA ÖĞRETİMİ: BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ. NWSA. 2011;6:1659–1678.
MLA Uzunöz, Abdulkadir ve Yavuz Akbaş. “KAVRAMSAL DEĞİŞİM YAKLAŞIMINA DAYALI COĞRAFYA ÖĞRETİMİ: BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ”. Education Sciences, c. 6, sy. 2, 2011, ss. 1659-78.
Vancouver Uzunöz A, Akbaş Y. KAVRAMSAL DEĞİŞİM YAKLAŞIMINA DAYALI COĞRAFYA ÖĞRETİMİ: BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ. NWSA. 2011;6(2):1659-78.