Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 2, 1775 - 1785, 01.03.2011

Öz

İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN OKUL YÖNETİCİLERİ VE ÖĞRETMENLERİN ÜCRETLİ ÖĞRETMENLİĞE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 2, 1775 - 1785, 01.03.2011

Öz

Bu araştırmanın amacı ücretli öğretmenliğe ilişkin okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşlerini belirlemektir. Bu amaç çerçevesinde 25 maddeden oluşan bir anket formu geliştirilmiştir. Bu anket formu, 149 okul yöneticisi ve öğretmene uygulanmıştır. Anket formundan elde edilen bulgulara göre; ücretli öğretmenliğin birçok açıdan olumsuz sonuçlar doğurduğu, eğitim kalitesinin artmasını engellediği ve zorunlu olmadıkça uygulanmaması gerektiği sonucuna varılmıştır. Uygulamanın zorunlu olduğu durumlarda ise sadece eğitim fakültesi mezunlarının ücretli olarak görevlendirilmesinin gerektiği, ücretli öğretmenlere girecekleri derslerle ilgili hizmet içi eğitim verilmesinin yararlı olacağı ve öğretmenlerin yetiştirilmesi konusunda yüksek öğretim kurumlarının ve Milli Eğitim Bakanlığının koordinasyon içerisinde olması gerektiği önerilmiştir. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Muhammed Turhan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Turhan, M. (2011). İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN OKUL YÖNETİCİLERİ VE ÖĞRETMENLERİN ÜCRETLİ ÖĞRETMENLİĞE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Education Sciences, 6(2), 1775-1785.
AMA Turhan M. İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN OKUL YÖNETİCİLERİ VE ÖĞRETMENLERİN ÜCRETLİ ÖĞRETMENLİĞE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. NWSA. Mart 2011;6(2):1775-1785.
Chicago Turhan, Muhammed. “İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN OKUL YÖNETİCİLERİ VE ÖĞRETMENLERİN ÜCRETLİ ÖĞRETMENLİĞE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences 6, sy. 2 (Mart 2011): 1775-85.
EndNote Turhan M (01 Mart 2011) İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN OKUL YÖNETİCİLERİ VE ÖĞRETMENLERİN ÜCRETLİ ÖĞRETMENLİĞE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Education Sciences 6 2 1775–1785.
IEEE M. Turhan, “İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN OKUL YÖNETİCİLERİ VE ÖĞRETMENLERİN ÜCRETLİ ÖĞRETMENLİĞE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”, NWSA, c. 6, sy. 2, ss. 1775–1785, 2011.
ISNAD Turhan, Muhammed. “İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN OKUL YÖNETİCİLERİ VE ÖĞRETMENLERİN ÜCRETLİ ÖĞRETMENLİĞE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences 6/2 (Mart 2011), 1775-1785.
JAMA Turhan M. İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN OKUL YÖNETİCİLERİ VE ÖĞRETMENLERİN ÜCRETLİ ÖĞRETMENLİĞE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. NWSA. 2011;6:1775–1785.
MLA Turhan, Muhammed. “İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN OKUL YÖNETİCİLERİ VE ÖĞRETMENLERİN ÜCRETLİ ÖĞRETMENLİĞE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences, c. 6, sy. 2, 2011, ss. 1775-8.
Vancouver Turhan M. İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN OKUL YÖNETİCİLERİ VE ÖĞRETMENLERİN ÜCRETLİ ÖĞRETMENLİĞE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. NWSA. 2011;6(2):1775-8.