Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EVALUATION OF THE SEVENTH GRADE MATHEMATICS CURRICULUM BASED ON TEACHERS' OPINIONS

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 1 - 19, 01.02.2011

Öz

The purpose of this study was to evaluate the 7th grade mathematics curriculum based on teachers' opinions. The study group of this qualitative research consists of 20 mathematics teachers chosen randomly from primary schools in Eski?ehir. Semi-structured interview method was used to determine the teachers' opinions about 7th grade mathematics curriculum. Content analysis was used to analyze data. According to the results of the study, teachers have positive opinions about 7th grade mathematics curriculum but there were some problems in application. These problems originated in no assimilation of new curriculum by both teachers and students according to the teachers opinions. Teachers expressed that the inefficiency of hard infrastructure of the schools for new curriculum, inefficient weekly course hours, too much activities, crowded classrooms, complex evaluation techniques made difficult to application of new curriculum. Finally, some suggestions were included for application of new curriculum.

YEDİNCİ SINIF MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE DAYALI OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 1 - 19, 01.02.2011

Öz

Bu çalışmanın amacı, İlköğretim 7. Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programı’nın öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesidir. Nitel araştırma yöntemleri esas alınarak yapılan bu araştırmanın görüşme grubunu Eskişehir ili merkezindeki ilköğretim okullarında çalışan ve 7. sınıflara yeni programı uygulamış olan 20 matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Yarı-yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak katılımcıların yeni program hakkında özgün ifadelerine dayalı olarak elde edilen veriler içerik analizi yoluyla değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; öğretmenlerin yeni programı genel olarak olumlu bulmakla beraber uygulamada bazı güçlükler çektikleri tespit edilmiştir. Öğretmenler, bu sorunların kaynağını yeni programın öğreticiler ve öğrenenler tarafından henüz özümsenememesi olarak gördüklerini belirtmişlerdir. Karşılaşılan önemli sıkıntılar ise; okulların fiziki alt yapılarının yeni programın şartlarına hazır olmaması, ders saati süresinin yetersiz olması, çok sayıda etkinlik olması, sınıfların kalabalık olması, ölçme-değerlendirme etkinliklerinin çok fazla ve karışık olması olarak sıralanmıştır. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Kürsat Yenilmez Bu kişi benim

Tevfik Avcu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yenilmez, K., & Avcu, T. (2011). YEDİNCİ SINIF MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE DAYALI OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ. Education Sciences, 6(1), 1-19.
AMA Yenilmez K, Avcu T. YEDİNCİ SINIF MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE DAYALI OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ. NWSA. Şubat 2011;6(1):1-19.
Chicago Yenilmez, Kürsat, ve Tevfik Avcu. “YEDİNCİ SINIF MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE DAYALI OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ”. Education Sciences 6, sy. 1 (Şubat 2011): 1-19.
EndNote Yenilmez K, Avcu T (01 Şubat 2011) YEDİNCİ SINIF MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE DAYALI OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ. Education Sciences 6 1 1–19.
IEEE K. Yenilmez ve T. Avcu, “YEDİNCİ SINIF MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE DAYALI OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ”, NWSA, c. 6, sy. 1, ss. 1–19, 2011.
ISNAD Yenilmez, Kürsat - Avcu, Tevfik. “YEDİNCİ SINIF MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE DAYALI OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ”. Education Sciences 6/1 (Şubat 2011), 1-19.
JAMA Yenilmez K, Avcu T. YEDİNCİ SINIF MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE DAYALI OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ. NWSA. 2011;6:1–19.
MLA Yenilmez, Kürsat ve Tevfik Avcu. “YEDİNCİ SINIF MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE DAYALI OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ”. Education Sciences, c. 6, sy. 1, 2011, ss. 1-19.
Vancouver Yenilmez K, Avcu T. YEDİNCİ SINIF MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE DAYALI OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ. NWSA. 2011;6(1):1-19.