Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM 6. SINIF FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ “YAŞAMIMIZDAKİ ELEKTRİK” ÜNİTESİ KAZANIMLARI İLE İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 32 - 45, 01.02.2011

Öz

Araştırmada ilköğretim altıncı sınıfta yer alan “Yaşamımızdaki Elektrik” ünitesi için öngörülen kazanımların mevcut imkânlar dâhilinde ulaşılabilirliği ile ilgili öğretmenlerin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaca ulaşabilmek için İlköğretim Altıncı Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi “yaşamımızdaki elektrik” ünitesi kazanımlarını içeren likert tipi ölçek(Ek-1) hazırlanarak İlköğretim Altıncı Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi’ne girmekte olan 21 öğretmene cevaplatılmıştır. Bulgular SPSS paket programında Tanımsal İstatistik ve Tek Örneklem T-Testi ve Mann-Whitney U-Testi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenler genel olarak kazanımlar ile ilgili olumlu görüş belirtmekle birlikte 3 kazanım ile ilgili olumsuz görüş belirtmişlerdir. Ayrıca ilçe merkezinde bulunan okullarda görev yapmakta olan öğretmenler ile yerleşim yeri kasaba (belde) olan okullarda görev yapmakta olan öğretmenlerin kazanımlar ile ilgili görüşleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark ortaya çıkmıştır.

THE INVESTIGATION OF TEACHERS’ OPINION RELATED TO THE ACQUISITION OF THE UNIT, “ELECTRICITY IN OUR LIFE”, IN PRIMARY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY CURRICULUM

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 32 - 45, 01.02.2011

Öz

In this research, the definition of teachers' opinion related to the attainability with the existing facilities of foreseen acquisitions for the unit, "Electricity in Our Life", which takes place in 6th grade primary education curriculum has been aimed. To achieve this aim (goal), the Likert Scale, including the acquisitions for the unit, "Electricity in Our Life", which takes place in 6th grade primary education curriculum, has been prepared and applied to 21 teachers teaching science and technology to 6th grade primary education. The results have been analyzed in SPSS packet program by using Descriptive Statistic and Unique Sample T-Test and Mann – Whitney U-Test. At the end of the research, teachers have generally expressed positive opinions about acquisitions; however they have expressed negative opinion about three acquisitions. On the other hand, there occurred statistically apparent differences between the opinions of teachers who work at the schools in county center and teachers who work at the schools in villages.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Hüseyin Eş. Bu kişi benim

Mustafa Sarıkaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Eş., H., & Sarıkaya, M. (2011). İLKÖĞRETİM 6. SINIF FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ “YAŞAMIMIZDAKİ ELEKTRİK” ÜNİTESİ KAZANIMLARI İLE İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences, 6(1), 32-45.
AMA Eş. H, Sarıkaya M. İLKÖĞRETİM 6. SINIF FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ “YAŞAMIMIZDAKİ ELEKTRİK” ÜNİTESİ KAZANIMLARI İLE İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. NWSA. Şubat 2011;6(1):32-45.
Chicago Eş., Hüseyin, ve Mustafa Sarıkaya. “İLKÖĞRETİM 6. SINIF FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ ‘YAŞAMIMIZDAKİ ELEKTRİK’ ÜNİTESİ KAZANIMLARI İLE İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences 6, sy. 1 (Şubat 2011): 32-45.
EndNote Eş. H, Sarıkaya M (01 Şubat 2011) İLKÖĞRETİM 6. SINIF FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ “YAŞAMIMIZDAKİ ELEKTRİK” ÜNİTESİ KAZANIMLARI İLE İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences 6 1 32–45.
IEEE H. Eş. ve M. Sarıkaya, “İLKÖĞRETİM 6. SINIF FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ ‘YAŞAMIMIZDAKİ ELEKTRİK’ ÜNİTESİ KAZANIMLARI İLE İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ”, NWSA, c. 6, sy. 1, ss. 32–45, 2011.
ISNAD Eş., Hüseyin - Sarıkaya, Mustafa. “İLKÖĞRETİM 6. SINIF FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ ‘YAŞAMIMIZDAKİ ELEKTRİK’ ÜNİTESİ KAZANIMLARI İLE İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences 6/1 (Şubat 2011), 32-45.
JAMA Eş. H, Sarıkaya M. İLKÖĞRETİM 6. SINIF FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ “YAŞAMIMIZDAKİ ELEKTRİK” ÜNİTESİ KAZANIMLARI İLE İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. NWSA. 2011;6:32–45.
MLA Eş., Hüseyin ve Mustafa Sarıkaya. “İLKÖĞRETİM 6. SINIF FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ ‘YAŞAMIMIZDAKİ ELEKTRİK’ ÜNİTESİ KAZANIMLARI İLE İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences, c. 6, sy. 1, 2011, ss. 32-45.
Vancouver Eş. H, Sarıkaya M. İLKÖĞRETİM 6. SINIF FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ “YAŞAMIMIZDAKİ ELEKTRİK” ÜNİTESİ KAZANIMLARI İLE İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. NWSA. 2011;6(1):32-45.