Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ELEMENTARY SCHOOL TEACHER CANDIDATES' VIEWS ABOUT THE USABILITY OF VISAUL ARTS TEACHING APPLICATIONS IN PROFESSIONAL LIFE

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 91 - 105, 01.02.2011

Öz

The purpose of the present study is to determine the elementary school teacher candidates' views about the usability of the Visual Arts Teaching applications in professional life. In the study conducted with the qualitative research method. The participants of the study were 10 elementary school teacher candidates taking the course of Visual Arts Teaching in the Fall Term of 2009-2010 academic year. For the analysis of the research data collected via semi-structured interviews, content analysis was run. The results of the study revealed that the elementary school teacher candidates had the opportunity to put their theoretical knowledge into practice via the course of Visual Arts Teaching and that they gained knowledge and acquired skills to apply all the learning areas of the program with courage and excitement for teaching the course of Visual Arts in their professional lives.

GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ DERSİNDEKİ UYGULAMALARIN MESLEK YAŞAMINDA KULLANILABİLİRLİĞİNE İLİŞKİN SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 91 - 105, 01.02.2011

Öz

Bu araştırmanın amacı, Görsel Sanatlar Öğretimi dersindeki uygulamaların meslek yaşamında kullanılabilirliğine ilişkin sınıf öğretmeni adaylarının görüşlerini belirlemeye çalışmaktır. Nitel araştırma yöntemi ile gerçekleştirilen araştırmanın katılımcıları, 2009-2010 öğretim yılı güz döneminde Görsel Sanatlar Öğretimi dersini alan 10 sınıf öğretmeni adayıdır. Yarı-yapılandırılmış görüşme yoluyla toplanan araştırma verilerinin çözümünde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, sınıf öğretmeni adaylarının Görsel Sanatlar Öğretimi dersi aracılığı ile var olan kuramsal bilgilerini uygulamaya dökme olanağı buldukları, meslek yaşamlarında Görsel Sanatlar dersini işlemeye yönelik heyecan ve cesaret ile programın tüm öğrenme alanlarını işe koşmaya yönelik bilgi ve beceri kazandıkları yönünde görüşlere sahip oldukları görülmüştür.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Burçin Türkcan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Türkcan, B. (2011). GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ DERSİNDEKİ UYGULAMALARIN MESLEK YAŞAMINDA KULLANILABİLİRLİĞİNE İLİŞKİN SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ. Education Sciences, 6(1), 91-105.
AMA Türkcan B. GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ DERSİNDEKİ UYGULAMALARIN MESLEK YAŞAMINDA KULLANILABİLİRLİĞİNE İLİŞKİN SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ. NWSA. Şubat 2011;6(1):91-105.
Chicago Türkcan, Burçin. “GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ DERSİNDEKİ UYGULAMALARIN MESLEK YAŞAMINDA KULLANILABİLİRLİĞİNE İLİŞKİN SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences 6, sy. 1 (Şubat 2011): 91-105.
EndNote Türkcan B (01 Şubat 2011) GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ DERSİNDEKİ UYGULAMALARIN MESLEK YAŞAMINDA KULLANILABİLİRLİĞİNE İLİŞKİN SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ. Education Sciences 6 1 91–105.
IEEE B. Türkcan, “GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ DERSİNDEKİ UYGULAMALARIN MESLEK YAŞAMINDA KULLANILABİLİRLİĞİNE İLİŞKİN SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ”, NWSA, c. 6, sy. 1, ss. 91–105, 2011.
ISNAD Türkcan, Burçin. “GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ DERSİNDEKİ UYGULAMALARIN MESLEK YAŞAMINDA KULLANILABİLİRLİĞİNE İLİŞKİN SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences 6/1 (Şubat 2011), 91-105.
JAMA Türkcan B. GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ DERSİNDEKİ UYGULAMALARIN MESLEK YAŞAMINDA KULLANILABİLİRLİĞİNE İLİŞKİN SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ. NWSA. 2011;6:91–105.
MLA Türkcan, Burçin. “GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ DERSİNDEKİ UYGULAMALARIN MESLEK YAŞAMINDA KULLANILABİLİRLİĞİNE İLİŞKİN SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences, c. 6, sy. 1, 2011, ss. 91-105.
Vancouver Türkcan B. GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ DERSİNDEKİ UYGULAMALARIN MESLEK YAŞAMINDA KULLANILABİLİRLİĞİNE İLİŞKİN SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ. NWSA. 2011;6(1):91-105.