Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE CHALLENGES THAT PROSPECTIVE TEACHERS FACE IN GAINING INFORMATION LITERACY SKILLS

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 119 - 138, 01.02.2011

Öz

Information literacy consists of finding, retrieving, analyzing and using information by using a wide range of sources. The aim of this study is to examine the challenges that prospective teachers face in gaining the skills related to information literacy. We aimed to see if students' views differed in terms of gender, university entrance score and department variables. The population of the study consists of fourth year students enrolled at the Faculty of Education of Fyrat University. The whole population was considered as the sample of the study. "Media Literacy Scale" developed by Polat (2005) was used as data collection tool. Independent samples t test and One way Anova were used to analyze the data. Students' views differed toward in terms of gender, university entrance scores and department variables.

ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLGİ OKURYAZARLIĞI BECERİLERİNDEKİ ZORLANMA DÜZEYLERİ

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 119 - 138, 01.02.2011

Öz

Bilgi okuryazarlığı değişik kaynaklardan bilgiyi bulma, ona erişme, onu analiz etme ve değerlendirmedir. Araştırma ile öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlığı becerilerindeki zorlanma düzeylerini ortaya koyma ve buna ilişkin görüşlerinin cinsiyetlerine, üniversiteye giriş puan türlerine, öğrenim gördükleri bölüm/program değişkenine göre farklılık gösterip göstermediği belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın evrenini Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi dördüncü sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Evrenin tamamı örneklem olarak alınmıştır. Veri toplama aracı olarak Polat (2005a) tarafından geliştirilen “Bilgi Okuryazarlığı Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde t testi ve varyans analizi kullanılmıştır. Araştırma ile öğrencilerin bilgi okuryazarlığı becerilerindeki zorlanma düzeylerinin cinsiyetlerine, üniversiteye giriş puan türlerine, öğrenim gördükleri bölüm/programa göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Mehmet Nuri Gömleksiz Bu kişi benim

Ümmühan Öner Öner Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gömleksiz, M. N., & Öner, Ü. Ö. (2011). ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLGİ OKURYAZARLIĞI BECERİLERİNDEKİ ZORLANMA DÜZEYLERİ. Education Sciences, 6(1), 119-138.
AMA Gömleksiz MN, Öner ÜÖ. ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLGİ OKURYAZARLIĞI BECERİLERİNDEKİ ZORLANMA DÜZEYLERİ. NWSA. Şubat 2011;6(1):119-138.
Chicago Gömleksiz, Mehmet Nuri, ve Ümmühan Öner Öner. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLGİ OKURYAZARLIĞI BECERİLERİNDEKİ ZORLANMA DÜZEYLERİ”. Education Sciences 6, sy. 1 (Şubat 2011): 119-38.
EndNote Gömleksiz MN, Öner ÜÖ (01 Şubat 2011) ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLGİ OKURYAZARLIĞI BECERİLERİNDEKİ ZORLANMA DÜZEYLERİ. Education Sciences 6 1 119–138.
IEEE M. N. Gömleksiz ve Ü. Ö. Öner, “ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLGİ OKURYAZARLIĞI BECERİLERİNDEKİ ZORLANMA DÜZEYLERİ”, NWSA, c. 6, sy. 1, ss. 119–138, 2011.
ISNAD Gömleksiz, Mehmet Nuri - Öner, Ümmühan Öner. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLGİ OKURYAZARLIĞI BECERİLERİNDEKİ ZORLANMA DÜZEYLERİ”. Education Sciences 6/1 (Şubat 2011), 119-138.
JAMA Gömleksiz MN, Öner ÜÖ. ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLGİ OKURYAZARLIĞI BECERİLERİNDEKİ ZORLANMA DÜZEYLERİ. NWSA. 2011;6:119–138.
MLA Gömleksiz, Mehmet Nuri ve Ümmühan Öner Öner. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLGİ OKURYAZARLIĞI BECERİLERİNDEKİ ZORLANMA DÜZEYLERİ”. Education Sciences, c. 6, sy. 1, 2011, ss. 119-38.
Vancouver Gömleksiz MN, Öner ÜÖ. ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLGİ OKURYAZARLIĞI BECERİLERİNDEKİ ZORLANMA DÜZEYLERİ. NWSA. 2011;6(1):119-38.