Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ASSESSMENT OF THE SCHOOL ADJUSTMENT OF 5-6 YEAR OLD KINDERGARTEN CHILDREN FROM THE PERSPECTIVE OF SOCIAL SKILLS

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 139 - 146, 01.02.2011

Öz

Preschool children experience the process of school adaptation for the first time. This initial experience may affect both the preschool education period and primary education period. Different factors such as social skills play an important part in enabling school adjustment. The objective of this research is to determine the interactions between the social skills of 5-6 year old children attending preschool education and their school adjustment levels. The sample group of the research consists of 5-6 year old 140 children attending the kindergarten classes of primary schools affiliated with the Ministry of National Education and located in the city centre of Denizli province. Teacher Rating Scale of School Adjustment for 5-6 Years-old Children and Social Skills Form for 5-6 year old children were used as data collection tools. According to the results of the research, social skills of 5-6 year old children have predicting effect on variables such as school liking in relation with school adjustment, cooperative participation, school avoidance and self-directiveness. In addition, a positively significant relationship is observed between children's social skills levels and overall school adjustment levels.

ANASINIFINA DEVAM EDEN 5-6 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARIN OKULA UYUMLARININ SOSYAL BECERİLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 139 - 146, 01.02.2011

Öz

Okul öncesi dönem çocukları, okul uyumu sürecini ilk kez yaşamaktadırlar. Bu ilk deneyim hem okul öncesi eğitim sürecini hem de ilköğretim dönemini etkisi altına alabilmektedir. Okula uyumun sağlanmasında sosyal beceriler gibi farklı unsurlara ihtiyaç vardır. Araştırmanın amacı, okul öncesi eğitime devam eden 5-6 yaş çocuklarının sosyal becerileri ile okula uyum düzeyleri arasındaki etkileşimleri ortaya koymaktır. Araştırmanın örneklem grubunu Denizli ili merkez ilçesindeki Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ilköğretim okullarının anasınıflarına devam eden 5-6 yaş grubundan 140 çocuk oluşturmuştur. Veri toplama araçları olarak 5-6 Yaş Çocukları İçin Okula Uyum Öğretmen Değerlendirme Ölçeği ve Sosyal Beceri Formu kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, 5-6 yaş grubu çocuklarının sosyal becerileri, okula uyum ile ilgili okulu sevme, işbirlikli katılım, okuldan kaçınma ve kendi kendini yönetme değişkenlerini yordayıcı etkiye sahiptir. Bunun yanı sıra çocukların sosyal uyum düzeyleri ile genel okula uyum düzeyleri arasında da olumlu yönde, anlamlı ilişki bulunmaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Hülya Gülay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gülay, H. (2011). ANASINIFINA DEVAM EDEN 5-6 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARIN OKULA UYUMLARININ SOSYAL BECERİLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Education Sciences, 6(1), 139-146.
AMA Gülay H. ANASINIFINA DEVAM EDEN 5-6 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARIN OKULA UYUMLARININ SOSYAL BECERİLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. NWSA. Şubat 2011;6(1):139-146.
Chicago Gülay, Hülya. “ANASINIFINA DEVAM EDEN 5-6 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARIN OKULA UYUMLARININ SOSYAL BECERİLER AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Education Sciences 6, sy. 1 (Şubat 2011): 139-46.
EndNote Gülay H (01 Şubat 2011) ANASINIFINA DEVAM EDEN 5-6 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARIN OKULA UYUMLARININ SOSYAL BECERİLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Education Sciences 6 1 139–146.
IEEE H. Gülay, “ANASINIFINA DEVAM EDEN 5-6 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARIN OKULA UYUMLARININ SOSYAL BECERİLER AÇISINDAN İNCELENMESİ”, NWSA, c. 6, sy. 1, ss. 139–146, 2011.
ISNAD Gülay, Hülya. “ANASINIFINA DEVAM EDEN 5-6 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARIN OKULA UYUMLARININ SOSYAL BECERİLER AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Education Sciences 6/1 (Şubat 2011), 139-146.
JAMA Gülay H. ANASINIFINA DEVAM EDEN 5-6 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARIN OKULA UYUMLARININ SOSYAL BECERİLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. NWSA. 2011;6:139–146.
MLA Gülay, Hülya. “ANASINIFINA DEVAM EDEN 5-6 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARIN OKULA UYUMLARININ SOSYAL BECERİLER AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Education Sciences, c. 6, sy. 1, 2011, ss. 139-46.
Vancouver Gülay H. ANASINIFINA DEVAM EDEN 5-6 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARIN OKULA UYUMLARININ SOSYAL BECERİLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. NWSA. 2011;6(1):139-46.