Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

INVESTIGATION OF THE PRIMARY SCHOOL TEACHERS' LEVEL OF ORGANIZATIONAL SOCIALIZATION ACCORDING TO DIFFERENT VARIABLES

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 197 - 207, 01.02.2011

Öz

The study aims to identify the primary school teachers' level of organizational socialization. Survey model was employed in the research. Organizational Socialization Level Questionnaire was utilized as data collection tools. Results show that teachers have similar thoughts in all dimensions related to organizational socialization and variables major and seniority create meaningful differences in Commitment Dimension, variable staff position introduces meaningful differences in Motivation Dimension whereas the variable gender reveals important differences both for Motivation and Commitment Dimensions.

İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRETMENLERİNİN ÖRGÜTSEL SOSYALLEŞME DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 197 - 207, 01.02.2011

Öz

Bu çalışmanın amacı ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin örgütsel sosyalleşme düzeylerini saptamaktır. Araştırma tarama modelindedir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Örgütsel Sosyalleşme Düzeyi Anketi kullanılmıştır. Araştırmada, öğretmenlerin örgütsel sosyalleşme düzeyine ilişkin bütün boyutlarda birbirine benzer düşündüğü, branş ve kıdem değişkenlerinin Bağlılık boyutunda, kadro durumu değişkeninin Motivasyon boyutunda, cinsiyet değişkeninin ise hem Motivasyon hem de Bağlılık boyutlarında anlamlı farklılık orta çıkarttığı tespit edilmiştir.   

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Türkan Argon Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Argon, T. (2011). İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRETMENLERİNİN ÖRGÜTSEL SOSYALLEŞME DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Education Sciences, 6(1), 197-207.
AMA Argon T. İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRETMENLERİNİN ÖRGÜTSEL SOSYALLEŞME DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. NWSA. Şubat 2011;6(1):197-207.
Chicago Argon, Türkan. “İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRETMENLERİNİN ÖRGÜTSEL SOSYALLEŞME DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Education Sciences 6, sy. 1 (Şubat 2011): 197-207.
EndNote Argon T (01 Şubat 2011) İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRETMENLERİNİN ÖRGÜTSEL SOSYALLEŞME DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Education Sciences 6 1 197–207.
IEEE T. Argon, “İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRETMENLERİNİN ÖRGÜTSEL SOSYALLEŞME DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”, NWSA, c. 6, sy. 1, ss. 197–207, 2011.
ISNAD Argon, Türkan. “İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRETMENLERİNİN ÖRGÜTSEL SOSYALLEŞME DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Education Sciences 6/1 (Şubat 2011), 197-207.
JAMA Argon T. İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRETMENLERİNİN ÖRGÜTSEL SOSYALLEŞME DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. NWSA. 2011;6:197–207.
MLA Argon, Türkan. “İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRETMENLERİNİN ÖRGÜTSEL SOSYALLEŞME DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Education Sciences, c. 6, sy. 1, 2011, ss. 197-0.
Vancouver Argon T. İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRETMENLERİNİN ÖRGÜTSEL SOSYALLEŞME DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. NWSA. 2011;6(1):197-20.