Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 283 - 293, 01.02.2011

Öz

İLKÖĞRETİM 8. SINIF MATEMATİK DERSİNİN DİSİPLİNLER ARASI YAKLAŞIM İLKELERİNE GÖRE İŞLENMESİNİN ÖĞRENCİLERİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞİLİMLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 283 - 293, 01.02.2011

Öz

Bu araştırmanın amacı ilköğretim 8. sınıf matematik dersinde disiplinler arası yaklaşım uygulamanın öğrencilerin eleştirel düşünme eğilimi üzerindeki etkisini incelemektrir. Araştırmanın çalışma grubunu 2008–2009 eğitim öğretim yılının ikici yarıyılında İstanbul ili, Gaziosmanpaşa ilçesi, Gazikent İlköğretim Okulu 8. sınıf öğrencileri arasından rasgele örneklem yöntemiyle seçilen 66 öğrenci oluşturmaktadır. Ön-test son-test deneysel desen kullanılan çalışmada veri toplamak amacıyla Facione ve Giancarlo (1998) tarafından geliştirilip Kökdemir’in (2003) Türkçe’ye uyarladığı California Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği kullanılmıştır. Disiplinler arası yaklaşım ilkelerine göre geliştirilen ders içerikleri beş hafta boyunca uygulanmıştır. Uygulama sonucu elde edilen nicel veriler SPSS paket programı kullanılarak kovaryans analizi ile yorumlanmıştır. Araştırma bulguları, disiplinler arası yaklaşımın geleneksel öğretime göre eleştirel düşünme eğilimi üzerinde anlamlı bir etki yaratmadığını göstermiştir. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Sevgi Budak Coşkun Bu kişi benim

Sertel Altun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Coşkun, S. . B., & Altun, S. (2011). İLKÖĞRETİM 8. SINIF MATEMATİK DERSİNİN DİSİPLİNLER ARASI YAKLAŞIM İLKELERİNE GÖRE İŞLENMESİNİN ÖĞRENCİLERİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞİLİMLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. Education Sciences, 6(1), 283-293.
AMA Coşkun SB, Altun S. İLKÖĞRETİM 8. SINIF MATEMATİK DERSİNİN DİSİPLİNLER ARASI YAKLAŞIM İLKELERİNE GÖRE İŞLENMESİNİN ÖĞRENCİLERİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞİLİMLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. NWSA. Şubat 2011;6(1):283-293.
Chicago Coşkun, Sevgi Budak, ve Sertel Altun. “İLKÖĞRETİM 8. SINIF MATEMATİK DERSİNİN DİSİPLİNLER ARASI YAKLAŞIM İLKELERİNE GÖRE İŞLENMESİNİN ÖĞRENCİLERİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞİLİMLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ”. Education Sciences 6, sy. 1 (Şubat 2011): 283-93.
EndNote Coşkun SB, Altun S (01 Şubat 2011) İLKÖĞRETİM 8. SINIF MATEMATİK DERSİNİN DİSİPLİNLER ARASI YAKLAŞIM İLKELERİNE GÖRE İŞLENMESİNİN ÖĞRENCİLERİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞİLİMLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. Education Sciences 6 1 283–293.
IEEE S. . B. Coşkun ve S. Altun, “İLKÖĞRETİM 8. SINIF MATEMATİK DERSİNİN DİSİPLİNLER ARASI YAKLAŞIM İLKELERİNE GÖRE İŞLENMESİNİN ÖĞRENCİLERİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞİLİMLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ”, NWSA, c. 6, sy. 1, ss. 283–293, 2011.
ISNAD Coşkun, Sevgi Budak - Altun, Sertel. “İLKÖĞRETİM 8. SINIF MATEMATİK DERSİNİN DİSİPLİNLER ARASI YAKLAŞIM İLKELERİNE GÖRE İŞLENMESİNİN ÖĞRENCİLERİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞİLİMLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ”. Education Sciences 6/1 (Şubat 2011), 283-293.
JAMA Coşkun SB, Altun S. İLKÖĞRETİM 8. SINIF MATEMATİK DERSİNİN DİSİPLİNLER ARASI YAKLAŞIM İLKELERİNE GÖRE İŞLENMESİNİN ÖĞRENCİLERİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞİLİMLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. NWSA. 2011;6:283–293.
MLA Coşkun, Sevgi Budak ve Sertel Altun. “İLKÖĞRETİM 8. SINIF MATEMATİK DERSİNİN DİSİPLİNLER ARASI YAKLAŞIM İLKELERİNE GÖRE İŞLENMESİNİN ÖĞRENCİLERİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞİLİMLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ”. Education Sciences, c. 6, sy. 1, 2011, ss. 283-9.
Vancouver Coşkun SB, Altun S. İLKÖĞRETİM 8. SINIF MATEMATİK DERSİNİN DİSİPLİNLER ARASI YAKLAŞIM İLKELERİNE GÖRE İŞLENMESİNİN ÖĞRENCİLERİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞİLİMLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. NWSA. 2011;6(1):283-9.