Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 294 - 303, 01.02.2011

Öz

İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN DEĞİŞİME DİRENÇLERİ

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 294 - 303, 01.02.2011

Öz

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin değişime direnç nedenlerine yönelik tutumlarının ve kendilerini değişime açık görmeye ilişkin görüşlerinin neler olduğunu; bu görüş ve tutumların öğretmenlerin bazı kişisel değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğini ortaya koymaktır. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada, öğretmenlerin kişisel özelliklerini belirlemek için altı sorudan oluşan bir form; değişime direnç nedenlerini belirlemek için “Ergin Değişim Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada kişilerin çoğunluğunun kendilerini değişime açık olarak algıladıkları görülmüştür. Kişilerin değişime direnç nedenlerinin en yüksek düzeyde olanı “rasyonalizasyon”, “mücadele kaygısı”, “başarısızlık korkusu” ve “genel değişime dirençtir”. En düşük düzeyde olanları ise “bekle gör” ve “eskiyi koruma” boyutları olarak bulunmuştur. Kişilerin değişime dirençleri, kişisel değişkenlerine ve kendilerini ne ölçüde değişime açık gördüklerine göre farklılaşmaktadır.  

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Sema Kulu Şentürk Bu kişi benim

Muharrem Köklü Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şentürk, S. . K., & Köklü, M. (2011). İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN DEĞİŞİME DİRENÇLERİ. Education Sciences, 6(1), 294-303.
AMA Şentürk SK, Köklü M. İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN DEĞİŞİME DİRENÇLERİ. NWSA. Şubat 2011;6(1):294-303.
Chicago Şentürk, Sema Kulu, ve Muharrem Köklü. “İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN DEĞİŞİME DİRENÇLERİ”. Education Sciences 6, sy. 1 (Şubat 2011): 294-303.
EndNote Şentürk SK, Köklü M (01 Şubat 2011) İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN DEĞİŞİME DİRENÇLERİ. Education Sciences 6 1 294–303.
IEEE S. . K. Şentürk ve M. Köklü, “İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN DEĞİŞİME DİRENÇLERİ”, NWSA, c. 6, sy. 1, ss. 294–303, 2011.
ISNAD Şentürk, Sema Kulu - Köklü, Muharrem. “İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN DEĞİŞİME DİRENÇLERİ”. Education Sciences 6/1 (Şubat 2011), 294-303.
JAMA Şentürk SK, Köklü M. İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN DEĞİŞİME DİRENÇLERİ. NWSA. 2011;6:294–303.
MLA Şentürk, Sema Kulu ve Muharrem Köklü. “İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN DEĞİŞİME DİRENÇLERİ”. Education Sciences, c. 6, sy. 1, 2011, ss. 294-03.
Vancouver Şentürk SK, Köklü M. İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN DEĞİŞİME DİRENÇLERİ. NWSA. 2011;6(1):294-303.