Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 324 - 340, 01.02.2011

Öz

ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE “POWERPOINT” İLE YAPILAN DERS SUNUMLARININ ÖNEMİ (TURGUTLU ÖRNEĞİ)

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 324 - 340, 01.02.2011

Öz

Araştırmanın amacı, “PowerPoint” ile yapılan coğrafya ders sunumlarının etkililiğinin, ortaöğretim öğrencilerinin görüşlerine dayanarak değerlendirmektir. Araştırmaya, 2009-2010 eğitim-öğretim yılında, Manisa ilinin Turgutlu ilçesindeki liselerde öğrenim gören 300 öğrenci katılmıştır. Tarama modelinin kullanıldığı bu araştırmadaki verilerin analizinde betimsel istatistiklerin yanında, t- testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğrenciler; “PowerPoint” ile yapılan coğrafya derslerini olumlu bulduklarını, dersteki başarılarının arttığını ve konuları daha iyi anladıklarını ifade etmişlerdir. Öğrencilerin “PowerPoint” ile yapılan coğrafya dersine ilişkin görüşleri cinsiyete göre anlamlı farklılık göstermemiş fakat öğrenim gördükleri sınıf düzeyine göre anlamlı farklılık göstermiştir. Bu araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, coğrafya dersi yalnızca “PowerPoint” sunuma dayalı etkinliklerle yapılmamalı ve diğer yöntem, teknik ve araçlarla desteklenmelidir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Fatih Aydın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aydın, F. (2011). ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE “POWERPOINT” İLE YAPILAN DERS SUNUMLARININ ÖNEMİ (TURGUTLU ÖRNEĞİ). Education Sciences, 6(1), 324-340.
AMA Aydın F. ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE “POWERPOINT” İLE YAPILAN DERS SUNUMLARININ ÖNEMİ (TURGUTLU ÖRNEĞİ). NWSA. Şubat 2011;6(1):324-340.
Chicago Aydın, Fatih. “ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE ‘POWERPOINT’ İLE YAPILAN DERS SUNUMLARININ ÖNEMİ (TURGUTLU ÖRNEĞİ)”. Education Sciences 6, sy. 1 (Şubat 2011): 324-40.
EndNote Aydın F (01 Şubat 2011) ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE “POWERPOINT” İLE YAPILAN DERS SUNUMLARININ ÖNEMİ (TURGUTLU ÖRNEĞİ). Education Sciences 6 1 324–340.
IEEE F. Aydın, “ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE ‘POWERPOINT’ İLE YAPILAN DERS SUNUMLARININ ÖNEMİ (TURGUTLU ÖRNEĞİ)”, NWSA, c. 6, sy. 1, ss. 324–340, 2011.
ISNAD Aydın, Fatih. “ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE ‘POWERPOINT’ İLE YAPILAN DERS SUNUMLARININ ÖNEMİ (TURGUTLU ÖRNEĞİ)”. Education Sciences 6/1 (Şubat 2011), 324-340.
JAMA Aydın F. ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE “POWERPOINT” İLE YAPILAN DERS SUNUMLARININ ÖNEMİ (TURGUTLU ÖRNEĞİ). NWSA. 2011;6:324–340.
MLA Aydın, Fatih. “ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE ‘POWERPOINT’ İLE YAPILAN DERS SUNUMLARININ ÖNEMİ (TURGUTLU ÖRNEĞİ)”. Education Sciences, c. 6, sy. 1, 2011, ss. 324-40.
Vancouver Aydın F. ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE “POWERPOINT” İLE YAPILAN DERS SUNUMLARININ ÖNEMİ (TURGUTLU ÖRNEĞİ). NWSA. 2011;6(1):324-40.