Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 415 - 428, 01.02.2011

Öz

TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI DERSİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 415 - 428, 01.02.2011

Öz

Bu çalışmada, öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamaları dersine ilişkin kazanımları, karşılaştıkları güçlükler ve çözüm önerilerinin araştırılması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen “Topluma Hizmet Uygulamaları Anket Formu” aracılığıyla toplanmıştır. Anket formu 2008-2009 Bahar yarıyılında Mersin Üniversitesi’nde Topluma Hizmet Uygulamaları dersini alan 339 öğretmen adayına uygulanmıştır. Araştırma sonucu, öğretmen adaylarının, topluma hizmet uygulamaları dersindeki kazanımlara ilişkin ifadelere çoğunlukla katıldıklarını ortaya koymuştur. Öğretmen adayları, proje konusunu belirlemede, projenin maliyetini karşılamada, projelerini değerlendirme ve zaman konusunda sorunlar yaşadıklarını belirtmişlerdir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar ilgili literatür doğrultusunda tartışılmıştır. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Işıl Tanrısever Bu kişi benim

Tugba YANPAR Yelken Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tanrısever, I., & Yelken, T. . Y. (2011). TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI DERSİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. Education Sciences, 6(1), 415-428.
AMA Tanrısever I, Yelken TY. TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI DERSİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. NWSA. Şubat 2011;6(1):415-428.
Chicago Tanrısever, Işıl, ve Tugba YANPAR Yelken. “TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI DERSİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ”. Education Sciences 6, sy. 1 (Şubat 2011): 415-28.
EndNote Tanrısever I, Yelken TY (01 Şubat 2011) TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI DERSİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. Education Sciences 6 1 415–428.
IEEE I. Tanrısever ve T. . Y. Yelken, “TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI DERSİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ”, NWSA, c. 6, sy. 1, ss. 415–428, 2011.
ISNAD Tanrısever, Işıl - Yelken, Tugba YANPAR. “TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI DERSİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ”. Education Sciences 6/1 (Şubat 2011), 415-428.
JAMA Tanrısever I, Yelken TY. TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI DERSİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. NWSA. 2011;6:415–428.
MLA Tanrısever, Işıl ve Tugba YANPAR Yelken. “TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI DERSİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ”. Education Sciences, c. 6, sy. 1, 2011, ss. 415-28.
Vancouver Tanrısever I, Yelken TY. TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI DERSİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. NWSA. 2011;6(1):415-28.