Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 453 - 462, 01.02.2011

Öz

SINIF ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİK DERSİNDE SERGİLEDİKLERİ DEMOKRATİK TUTUM VE DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 453 - 462, 01.02.2011

Öz

Bu çalışma yeni programın uygulayıcıları olan öğretmenlerin matematik dersinin işleniş sürecinde takındıkları tutum ve davranışların demokratik değerlere ilişkin durumlarını tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Çalışma nitel araştırma yönteminde kullanılan desenlerden biri olan case study (durum çalışması) ile yapılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını orta Anadolu’da yer alan bir il merkezindeki iki ilköğretim okulunda görev yapan altı gönüllü öğretmenden oluşturmaktadır. Veriler, video kayıt tekniği ile elde edilmiş ve video kaydı çözümlemesi yapılarak raporlaştırılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular; öğretmenlerin matematik dersinin işlenişinde, cinsiyetler arasında eşitsiz bir yaklaşım sergiledikleri, buna karşın saygının bir ifadesi olarak isimleri ile hitap ettikleri görülmüştür. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Veli Taptaş Bu kişi benim

Metin Elkatmış Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Taptaş, V., & Elkatmış, M. (2011). SINIF ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİK DERSİNDE SERGİLEDİKLERİ DEMOKRATİK TUTUM VE DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ. Education Sciences, 6(1), 453-462.
AMA Taptaş V, Elkatmış M. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİK DERSİNDE SERGİLEDİKLERİ DEMOKRATİK TUTUM VE DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ. NWSA. Şubat 2011;6(1):453-462.
Chicago Taptaş, Veli, ve Metin Elkatmış. “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİK DERSİNDE SERGİLEDİKLERİ DEMOKRATİK TUTUM VE DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ”. Education Sciences 6, sy. 1 (Şubat 2011): 453-62.
EndNote Taptaş V, Elkatmış M (01 Şubat 2011) SINIF ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİK DERSİNDE SERGİLEDİKLERİ DEMOKRATİK TUTUM VE DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ. Education Sciences 6 1 453–462.
IEEE V. Taptaş ve M. Elkatmış, “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİK DERSİNDE SERGİLEDİKLERİ DEMOKRATİK TUTUM VE DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ”, NWSA, c. 6, sy. 1, ss. 453–462, 2011.
ISNAD Taptaş, Veli - Elkatmış, Metin. “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİK DERSİNDE SERGİLEDİKLERİ DEMOKRATİK TUTUM VE DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ”. Education Sciences 6/1 (Şubat 2011), 453-462.
JAMA Taptaş V, Elkatmış M. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİK DERSİNDE SERGİLEDİKLERİ DEMOKRATİK TUTUM VE DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ. NWSA. 2011;6:453–462.
MLA Taptaş, Veli ve Metin Elkatmış. “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİK DERSİNDE SERGİLEDİKLERİ DEMOKRATİK TUTUM VE DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ”. Education Sciences, c. 6, sy. 1, 2011, ss. 453-62.
Vancouver Taptaş V, Elkatmış M. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİK DERSİNDE SERGİLEDİKLERİ DEMOKRATİK TUTUM VE DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ. NWSA. 2011;6(1):453-62.