Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 490 - 507, 01.02.2011

Öz

BASAMAK DEĞERİ KAVRAMININ ÖĞRETİM DURUMLARININ İNCELENMESİ

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 490 - 507, 01.02.2011

Öz

Bu araştırmada, ilk olarak Basamak Değeri (BD) kavramının önemi, konuyla ilgili yaşanan zorluklar ve bu zorlukların aşılmasına yönelik ortaya atılan çözüm önerileri literatüre dayalı olarak kısaca tanıtılmıştır. Ardından bu önerilere BD öğretiminde ne derece uyulduğu müfredat ve ders kitabı analizi ile öğretmen görüşleri ışığında ortaya konulmaya çalışılmıştır. Buna göre, BD öğretiminde zengin etkinlikler yer almakta ve ayrıca abaküs, sayı blokları, birim küpler vb. materyalden yararlanılmaktadır. Diğer yandan BD öğretiminde sayıların çokluk değerinden ziyade sayı değeri ön plana çıkmaktadır. Ayrıca müfredat ve ders kitaplarında 1. sınıftan itibaren yer almasına karşın öğretmenlerin çoğunun BD’yi 2. sınıfta öğretmeye başladığı ve BD öğretiminin uzun bir sürece yayılması ve diğer konularla ilişkilendirilerek anlatılmasının gerekli olduğunu düşündükleri belirlenmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Selahattin Arslan Bu kişi benim

Cemalettin Yıldız Bu kişi benim

Ilyas Yavuz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Arslan, S., Yıldız, C., & Yavuz, I. (2011). BASAMAK DEĞERİ KAVRAMININ ÖĞRETİM DURUMLARININ İNCELENMESİ. Education Sciences, 6(1), 490-507.
AMA Arslan S, Yıldız C, Yavuz I. BASAMAK DEĞERİ KAVRAMININ ÖĞRETİM DURUMLARININ İNCELENMESİ. NWSA. Şubat 2011;6(1):490-507.
Chicago Arslan, Selahattin, Cemalettin Yıldız, ve Ilyas Yavuz. “BASAMAK DEĞERİ KAVRAMININ ÖĞRETİM DURUMLARININ İNCELENMESİ”. Education Sciences 6, sy. 1 (Şubat 2011): 490-507.
EndNote Arslan S, Yıldız C, Yavuz I (01 Şubat 2011) BASAMAK DEĞERİ KAVRAMININ ÖĞRETİM DURUMLARININ İNCELENMESİ. Education Sciences 6 1 490–507.
IEEE S. Arslan, C. Yıldız, ve I. Yavuz, “BASAMAK DEĞERİ KAVRAMININ ÖĞRETİM DURUMLARININ İNCELENMESİ”, NWSA, c. 6, sy. 1, ss. 490–507, 2011.
ISNAD Arslan, Selahattin vd. “BASAMAK DEĞERİ KAVRAMININ ÖĞRETİM DURUMLARININ İNCELENMESİ”. Education Sciences 6/1 (Şubat 2011), 490-507.
JAMA Arslan S, Yıldız C, Yavuz I. BASAMAK DEĞERİ KAVRAMININ ÖĞRETİM DURUMLARININ İNCELENMESİ. NWSA. 2011;6:490–507.
MLA Arslan, Selahattin vd. “BASAMAK DEĞERİ KAVRAMININ ÖĞRETİM DURUMLARININ İNCELENMESİ”. Education Sciences, c. 6, sy. 1, 2011, ss. 490-07.
Vancouver Arslan S, Yıldız C, Yavuz I. BASAMAK DEĞERİ KAVRAMININ ÖĞRETİM DURUMLARININ İNCELENMESİ. NWSA. 2011;6(1):490-507.