Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 562 - 568, 01.02.2011

Öz

KUZEY KIBRIS TÜRK CUMHURİYETİ ANAOKULLARINDA “OKUL DENEYİMİ” UYGULAMALARI: OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 562 - 568, 01.02.2011

Öz

Bu araştırmada Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Eğitimi Bölümü’nde öğrenim görmekte olan 3.sınıf öğrencilerinin 2009-2010 Güz döneminde Okul Deneyimi dersi kapsamında, anaokullarında yaptıkları çalışmalar, süreç, içerik ve nitelik açısından değerlendirmeleri incelenmiştir. Bu araştırma betimsel yöntemlerden tarama modeline dayalı niteliksel bir çalışmadır. Araştırma grubunu 3.sınıfta öğrenim gören 78 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada öğrencilerin gözlem raporları ve günlüklerinden elde edilen verilere uygulanan içerik çözümlemesi sonuçlarına göre öğrencilerin okul deneyimi uygulamalarındaki olumlu yaşantılarının çoğunlukla, öğretmenlik mesleğini tanıma ve sevme, çocuklarla iletişim kurabilmenin yarattığı güven duygusu, çocukların gelişimine destek olma, uygulama ve sınıf yönetimi konusunda beceri kazanma konularında olduğu, olumsuz yaşantılarının ise öğretmenlerle işbirliği yapamama, öğretmenler ve okul yönetimi tarafından kabul görmeme, sınıf ortamının okul öncesi eğitime uygunluk açısından yetersiz oluşu gibi konularda yoğunlaştığı belirlenmiştir. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Mehmet Yıldızlar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yıldızlar, M. (2011). KUZEY KIBRIS TÜRK CUMHURİYETİ ANAOKULLARINDA “OKUL DENEYİMİ” UYGULAMALARI: OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. Education Sciences, 6(1), 562-568.
AMA Yıldızlar M. KUZEY KIBRIS TÜRK CUMHURİYETİ ANAOKULLARINDA “OKUL DENEYİMİ” UYGULAMALARI: OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. NWSA. Şubat 2011;6(1):562-568.
Chicago Yıldızlar, Mehmet. “KUZEY KIBRIS TÜRK CUMHURİYETİ ANAOKULLARINDA ‘OKUL DENEYİMİ’ UYGULAMALARI: OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ”. Education Sciences 6, sy. 1 (Şubat 2011): 562-68.
EndNote Yıldızlar M (01 Şubat 2011) KUZEY KIBRIS TÜRK CUMHURİYETİ ANAOKULLARINDA “OKUL DENEYİMİ” UYGULAMALARI: OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. Education Sciences 6 1 562–568.
IEEE M. Yıldızlar, “KUZEY KIBRIS TÜRK CUMHURİYETİ ANAOKULLARINDA ‘OKUL DENEYİMİ’ UYGULAMALARI: OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ”, NWSA, c. 6, sy. 1, ss. 562–568, 2011.
ISNAD Yıldızlar, Mehmet. “KUZEY KIBRIS TÜRK CUMHURİYETİ ANAOKULLARINDA ‘OKUL DENEYİMİ’ UYGULAMALARI: OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ”. Education Sciences 6/1 (Şubat 2011), 562-568.
JAMA Yıldızlar M. KUZEY KIBRIS TÜRK CUMHURİYETİ ANAOKULLARINDA “OKUL DENEYİMİ” UYGULAMALARI: OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. NWSA. 2011;6:562–568.
MLA Yıldızlar, Mehmet. “KUZEY KIBRIS TÜRK CUMHURİYETİ ANAOKULLARINDA ‘OKUL DENEYİMİ’ UYGULAMALARI: OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ”. Education Sciences, c. 6, sy. 1, 2011, ss. 562-8.
Vancouver Yıldızlar M. KUZEY KIBRIS TÜRK CUMHURİYETİ ANAOKULLARINDA “OKUL DENEYİMİ” UYGULAMALARI: OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. NWSA. 2011;6(1):562-8.