Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 778 - 782, 01.02.2011

Öz

İLKÖĞRETİM FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRESEL KAYGI DÜZEYLERİ

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 778 - 782, 01.02.2011

Öz

Bu çalışmada fen ve teknoloji öğretmen adaylarının (N=20)genel ve özel çevresel kaygı düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada öğretmen adaylarının genel çevresel kaygıları ile ilgili veri toplama aracı olarak Çevre Okuryazarlığı Anketi kullanılmış, özel çevresel kaygılarla ilgili veri toplama sürecinde ise katılımcılardan bilişim teknolojisinin çevreye olan etkileri hakkındaki görüşlerini yazılı olarak ifade etmeleri istenmiştir. Verilerin analizleri çalışmaya katılan ilköğretim fen ve teknoloji öğretmen adaylarının genel çevresel kaygı düzeylerinin oldukça yüksek olduğunu göstermiştir. Öğretmen adaylarının yazılı olarak ifade ettikleri görüşleri incelendiğinde ise genelde bilişim teknolojisinin çevreye olan etkileri hakkında bilgi sahibi oldukları; ancak bunların nedenlerinin tam olarak farkında olmadıkları ve bilişim teknolojileri ile çevre arasındaki ilişkiyi tüm boyutlarıyla ele alan öğretmen adayı sayısının oldukça az olduğu görülmüştür.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Büşra Tuncay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tuncay, B. (2011). İLKÖĞRETİM FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRESEL KAYGI DÜZEYLERİ. Education Sciences, 6(1), 778-782.
AMA Tuncay B. İLKÖĞRETİM FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRESEL KAYGI DÜZEYLERİ. NWSA. Şubat 2011;6(1):778-782.
Chicago Tuncay, Büşra. “İLKÖĞRETİM FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRESEL KAYGI DÜZEYLERİ”. Education Sciences 6, sy. 1 (Şubat 2011): 778-82.
EndNote Tuncay B (01 Şubat 2011) İLKÖĞRETİM FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRESEL KAYGI DÜZEYLERİ. Education Sciences 6 1 778–782.
IEEE B. Tuncay, “İLKÖĞRETİM FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRESEL KAYGI DÜZEYLERİ”, NWSA, c. 6, sy. 1, ss. 778–782, 2011.
ISNAD Tuncay, Büşra. “İLKÖĞRETİM FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRESEL KAYGI DÜZEYLERİ”. Education Sciences 6/1 (Şubat 2011), 778-782.
JAMA Tuncay B. İLKÖĞRETİM FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRESEL KAYGI DÜZEYLERİ. NWSA. 2011;6:778–782.
MLA Tuncay, Büşra. “İLKÖĞRETİM FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRESEL KAYGI DÜZEYLERİ”. Education Sciences, c. 6, sy. 1, 2011, ss. 778-82.
Vancouver Tuncay B. İLKÖĞRETİM FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRESEL KAYGI DÜZEYLERİ. NWSA. 2011;6(1):778-82.