Bu çalışmada fen ve teknoloji öğretmen adaylarının (N=20)genel ve özel çevresel kaygı düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada öğretmen adaylarının genel çevresel kaygıları ile ilgili veri toplama aracı olarak Çevre Okuryazarlığı Anketi kullanılmış, özel çevresel kaygılarla ilgili veri toplama sürecinde ise katılımcılardan bilişim teknolojisinin çevreye olan etkileri hakkındaki görüşlerini yazılı olarak ifade etmeleri istenmiştir. Verilerin analizleri çalışmaya katılan ilköğretim fen ve teknoloji öğretmen adaylarının genel çevresel kaygı düzeylerinin oldukça yüksek olduğunu göstermiştir. Öğretmen adaylarının yazılı olarak ifade ettikleri görüşleri incelendiğinde ise genelde bilişim teknolojisinin çevreye olan etkileri hakkında bilgi sahibi oldukları; ancak bunların nedenlerinin tam olarak farkında olmadıkları ve bilişim teknolojileri ile çevre arasındaki ilişkiyi tüm boyutlarıyla ele alan öğretmen adayı sayısının oldukça az olduğu görülmüştür.
Özel Çevresel Kaygı Düzeyi Çevre Eğitimi Bilişim Teknolojisi Öğretmen Eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 1 |