Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 810 - 815, 01.02.2011

Öz

PROBLEME DAYALI ÖĞRENMEYE YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 810 - 815, 01.02.2011

Öz

Araştırmanın amacı, öğrencilerin probleme dayalı öğrenme yaklaşımına yönelik görüşlerini değerlendirmektir. Araştırmanın çalışma grubu, Türkiye’deki bir üniversitenin ortaöğretim öğretmenlik programında 2008-2009 öğretim yılında, Fizik Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim görmekte olan toplam 9 Fizik Öğretmenliği 1. sınıf öğrencisidir. Veri toplama aracı olarak 4 sorudan oluşan görüşme formu hazırlanmıştır. İş-Enerji ünitesi yarı yapılandırılmış problem senaryolarını içeren probleme dayalı öğrenme etkinlikleri kullanarak işlenmiştir. İş-Eneri ünitesinin öğretimi toplam 8 ders saati sürmüştür. Uygulama sonunda, araştırmacı öğrencilerle PDÖ yaklaşımı ile ilgili görüşme yapmıştır. Nitel veriler araştırmacı tarafından kodlama yapılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonunda, öğrenciler PDÖ yaklaşımının amacını; öğrenci merkezli, araştırarak öğrenme, tartışarak öğrenme şeklinde ifade etmişlerdir. Ayrıca öğrencilerin yaklaşım ile ilgili olumlu düşüncelere sahip olduğu ve süreç boyunca birçok beceri (araştırma, iletişim, yaratıcılık, grupça çalışma vb.) kazandığı sonucuna ulaşılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Aslıhan Kartal Taşoğlu Bu kişi benim

Mustafa Bakaç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Taşoğlu, A. . K., & Bakaç, M. (2011). PROBLEME DAYALI ÖĞRENMEYE YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Education Sciences, 6(1), 810-815.
AMA Taşoğlu AK, Bakaç M. PROBLEME DAYALI ÖĞRENMEYE YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. NWSA. Şubat 2011;6(1):810-815.
Chicago Taşoğlu, Aslıhan Kartal, ve Mustafa Bakaç. “PROBLEME DAYALI ÖĞRENMEYE YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Education Sciences 6, sy. 1 (Şubat 2011): 810-15.
EndNote Taşoğlu AK, Bakaç M (01 Şubat 2011) PROBLEME DAYALI ÖĞRENMEYE YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Education Sciences 6 1 810–815.
IEEE A. . K. Taşoğlu ve M. Bakaç, “PROBLEME DAYALI ÖĞRENMEYE YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”, NWSA, c. 6, sy. 1, ss. 810–815, 2011.
ISNAD Taşoğlu, Aslıhan Kartal - Bakaç, Mustafa. “PROBLEME DAYALI ÖĞRENMEYE YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Education Sciences 6/1 (Şubat 2011), 810-815.
JAMA Taşoğlu AK, Bakaç M. PROBLEME DAYALI ÖĞRENMEYE YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. NWSA. 2011;6:810–815.
MLA Taşoğlu, Aslıhan Kartal ve Mustafa Bakaç. “PROBLEME DAYALI ÖĞRENMEYE YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Education Sciences, c. 6, sy. 1, 2011, ss. 810-5.
Vancouver Taşoğlu AK, Bakaç M. PROBLEME DAYALI ÖĞRENMEYE YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. NWSA. 2011;6(1):810-5.