Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 823 - 840, 01.02.2011

Öz

HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE ALTERNATİF ÖLÇME DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİNİN KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 823 - 840, 01.02.2011

Öz

Nitel desenli araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin ilköğretim Hayat Bilgisi dersinde kullanılan alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemleri ile ilgili görüşlerini belirlemek ve bu alanda yaşanılan sorunları ortaya koymaktır. Araştırmada 15 sınıf öğretmeni yer almıştır. Öğretmenlerin alternatif ölçme-değerlendirme yöntemlerine olumlu yaklaştıkları saptanmıştır. Öğretmenlerin Hayat Bilgisi dersinde en çok kullandıkları alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin gözlem, performans değerlendirme, öz değerlendirme ve proje yöntemleri olduğu görülmüştür. Öğretmenler derecelendirme ölçeklerinin uygulanamadığını, formların fazlalığını, fotokopilerin ve ölçeklerin pahalıya mal olduğunu, sınıfa uygun ölçeklerin hazırlanamadığını, sınıfların kalabalık olduğunu ve zamanın kısıtlı olduğunu vurgulamışlardır. Araştırmanın sonuçlarına dayanılarak birtakım öneriler getirilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Mehmet Nuri Gömleksiz Bu kişi benim

Alper Yetkiner Bu kişi benim

Figen Yıldırım

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gömleksiz, M. N., Yetkiner, A., & Yıldırım, F. (2011). HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE ALTERNATİF ÖLÇME DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİNİN KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Education Sciences, 6(1), 823-840.
AMA Gömleksiz MN, Yetkiner A, Yıldırım F. HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE ALTERNATİF ÖLÇME DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİNİN KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. NWSA. Şubat 2011;6(1):823-840.
Chicago Gömleksiz, Mehmet Nuri, Alper Yetkiner, ve Figen Yıldırım. “HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE ALTERNATİF ÖLÇME DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİNİN KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences 6, sy. 1 (Şubat 2011): 823-40.
EndNote Gömleksiz MN, Yetkiner A, Yıldırım F (01 Şubat 2011) HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE ALTERNATİF ÖLÇME DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİNİN KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Education Sciences 6 1 823–840.
IEEE M. N. Gömleksiz, A. Yetkiner, ve F. Yıldırım, “HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE ALTERNATİF ÖLÇME DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİNİN KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”, NWSA, c. 6, sy. 1, ss. 823–840, 2011.
ISNAD Gömleksiz, Mehmet Nuri vd. “HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE ALTERNATİF ÖLÇME DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİNİN KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences 6/1 (Şubat 2011), 823-840.
JAMA Gömleksiz MN, Yetkiner A, Yıldırım F. HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE ALTERNATİF ÖLÇME DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİNİN KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. NWSA. 2011;6:823–840.
MLA Gömleksiz, Mehmet Nuri vd. “HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE ALTERNATİF ÖLÇME DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİNİN KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences, c. 6, sy. 1, 2011, ss. 823-40.
Vancouver Gömleksiz MN, Yetkiner A, Yıldırım F. HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE ALTERNATİF ÖLÇME DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİNİN KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. NWSA. 2011;6(1):823-40.