Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TEACHER VIEWS ABOUT LEARNING STYLES AND USAGE OF LEARNING STYLES IN TEACHING PROCESS: A CASE STUDY OF ADIYAMAN PROVINCE

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 884 - 903, 01.02.2011

Öz

The aim of this study is to identify teacher opinions about learning styles and usage of learning styles in teaching process. The participants of the study comprise 25 primary education teachers that work in the center of Adyyaman province in 2009–2010 academic year. In the study, random sampling method is used. Semi-structured interview technique is used as data collecting method. In the analysis of collected data, content analysis method and descriptive method, which are qualitative data analyses methods, are used. In the end of this study, these results are found: teachers have enough information about learning styles and benefits of creating environment that are oriented with learning styles, however their schools are not suitable for oriented environments with learning styles and their suggestions are very meaningful.

ÖĞRENME STİLLERİNE VE ÖĞRENME STİLLERİNİN ÖĞRETİM SÜRECİNDE KULLANILMASINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ: ADIYAMAN İLİ ÖRNEĞİ

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 884 - 903, 01.02.2011

Öz

Çalışmanın amacı, öğretmenlerin öğrenme stillerine ve öğrenme stillerinin öğretim sürecinde kullanılmasına ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Çalışma grubu 2009-2010 öğretim yılında Adıyaman ili merkez ilçesinde görev yapan 25 ilköğretim öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada seçkisiz (tesadüfi) örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama yöntemi olarak yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde nitel veri analizi yöntemlerinden içerik analizi yöntemi ve betimsel yöntem kullanılmıştır. Araştırma ile öğretmenlerin öğrenme stilleri ile öğrenme stillerine yönelik ortamlar oluşturmanın faydaları hakkında bilgi sahibi oldukları, ancak görev yaptıkları okulların bu yönde bir ortam oluşturmak için uygun olmadığı ve geliştirmiş oldukları önerilerin ise oldukça anlamlı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Esen Turan Özpolat Bu kişi benim

Gizem Turan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özpolat, E. . T., & Turan, G. (2011). ÖĞRENME STİLLERİNE VE ÖĞRENME STİLLERİNİN ÖĞRETİM SÜRECİNDE KULLANILMASINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ: ADIYAMAN İLİ ÖRNEĞİ. Education Sciences, 6(1), 884-903.
AMA Özpolat ET, Turan G. ÖĞRENME STİLLERİNE VE ÖĞRENME STİLLERİNİN ÖĞRETİM SÜRECİNDE KULLANILMASINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ: ADIYAMAN İLİ ÖRNEĞİ. NWSA. Şubat 2011;6(1):884-903.
Chicago Özpolat, Esen Turan, ve Gizem Turan. “ÖĞRENME STİLLERİNE VE ÖĞRENME STİLLERİNİN ÖĞRETİM SÜRECİNDE KULLANILMASINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ: ADIYAMAN İLİ ÖRNEĞİ”. Education Sciences 6, sy. 1 (Şubat 2011): 884-903.
EndNote Özpolat ET, Turan G (01 Şubat 2011) ÖĞRENME STİLLERİNE VE ÖĞRENME STİLLERİNİN ÖĞRETİM SÜRECİNDE KULLANILMASINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ: ADIYAMAN İLİ ÖRNEĞİ. Education Sciences 6 1 884–903.
IEEE E. . T. Özpolat ve G. Turan, “ÖĞRENME STİLLERİNE VE ÖĞRENME STİLLERİNİN ÖĞRETİM SÜRECİNDE KULLANILMASINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ: ADIYAMAN İLİ ÖRNEĞİ”, NWSA, c. 6, sy. 1, ss. 884–903, 2011.
ISNAD Özpolat, Esen Turan - Turan, Gizem. “ÖĞRENME STİLLERİNE VE ÖĞRENME STİLLERİNİN ÖĞRETİM SÜRECİNDE KULLANILMASINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ: ADIYAMAN İLİ ÖRNEĞİ”. Education Sciences 6/1 (Şubat 2011), 884-903.
JAMA Özpolat ET, Turan G. ÖĞRENME STİLLERİNE VE ÖĞRENME STİLLERİNİN ÖĞRETİM SÜRECİNDE KULLANILMASINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ: ADIYAMAN İLİ ÖRNEĞİ. NWSA. 2011;6:884–903.
MLA Özpolat, Esen Turan ve Gizem Turan. “ÖĞRENME STİLLERİNE VE ÖĞRENME STİLLERİNİN ÖĞRETİM SÜRECİNDE KULLANILMASINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ: ADIYAMAN İLİ ÖRNEĞİ”. Education Sciences, c. 6, sy. 1, 2011, ss. 884-03.
Vancouver Özpolat ET, Turan G. ÖĞRENME STİLLERİNE VE ÖĞRENME STİLLERİNİN ÖĞRETİM SÜRECİNDE KULLANILMASINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ: ADIYAMAN İLİ ÖRNEĞİ. NWSA. 2011;6(1):884-903.