Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

T

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 1007 - 1022, 01.02.2011

Öz

OKULÖNCESİ EĞİTİMİNDE KULLANILAN ÇOCUK KİTAPLARINDA GÜNLÜK KONUŞMALARA İLİŞKİN DİL KULLANIMLARI

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 1007 - 1022, 01.02.2011

Öz

Bu araştırma, okulöncesi eğitim kurumlarında kullanılan çocuk kitaplarındaki günlük konuşmalara ilişkin dil kullanımlarının belirlenmesine yöneliktir. Tarama modeline dayalı bu çalışmada kullanılan veriler, 2009–2010 eğitim-öğretim yılında Burdur’da okulöncesi kurumlarında kullanılan 125 çocuk kitabı incelenerek toplanmıştır. Rastlantısal olarak seçilmiş yüz yirmi beş çocuk kitabı günlük konuşmalara ilişkin dil kullanımları bağlamında değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda günlük konuşmalarla ilgili toplam 420 ifadeye rastlanmıştır. Buna göre okulöncesi eğitim kurumlarında kullanılan çocuk kitaplarında yer alan günlük konuşmalara ilişkin dil kullanımlarının %33,3’ünü selamlaşma-karşılama ve vedalaşma ifadeleri oluşturmaktadır. Teşekkür etmeye yönelik ifadelerin oranı %21,1’ken bu oran tanışma ve tanıştırma ifadelerinde %14,5’tur. Kitaplarda rica ifadelerinin oranı %11,7; kutlama ifadelerinin oranı %7,7; iyi dilekte bulunma (temenni) ifadelerinin oranı %6,1; özür dilemeye yönelik ifadelerin oranı %4,8 ve telefonla konuşmaya yönelik ifadelerin oranı %0,8’dir. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Sedat Karagül Bu kişi benim

Hülya Yazici Okuyan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karagül, S., & Okuyan, H. . Y. (2011). OKULÖNCESİ EĞİTİMİNDE KULLANILAN ÇOCUK KİTAPLARINDA GÜNLÜK KONUŞMALARA İLİŞKİN DİL KULLANIMLARI. Education Sciences, 6(1), 1007-1022.
AMA Karagül S, Okuyan HY. OKULÖNCESİ EĞİTİMİNDE KULLANILAN ÇOCUK KİTAPLARINDA GÜNLÜK KONUŞMALARA İLİŞKİN DİL KULLANIMLARI. NWSA. Şubat 2011;6(1):1007-1022.
Chicago Karagül, Sedat, ve Hülya Yazici Okuyan. “OKULÖNCESİ EĞİTİMİNDE KULLANILAN ÇOCUK KİTAPLARINDA GÜNLÜK KONUŞMALARA İLİŞKİN DİL KULLANIMLARI”. Education Sciences 6, sy. 1 (Şubat 2011): 1007-22.
EndNote Karagül S, Okuyan HY (01 Şubat 2011) OKULÖNCESİ EĞİTİMİNDE KULLANILAN ÇOCUK KİTAPLARINDA GÜNLÜK KONUŞMALARA İLİŞKİN DİL KULLANIMLARI. Education Sciences 6 1 1007–1022.
IEEE S. Karagül ve H. . Y. Okuyan, “OKULÖNCESİ EĞİTİMİNDE KULLANILAN ÇOCUK KİTAPLARINDA GÜNLÜK KONUŞMALARA İLİŞKİN DİL KULLANIMLARI”, NWSA, c. 6, sy. 1, ss. 1007–1022, 2011.
ISNAD Karagül, Sedat - Okuyan, Hülya Yazici. “OKULÖNCESİ EĞİTİMİNDE KULLANILAN ÇOCUK KİTAPLARINDA GÜNLÜK KONUŞMALARA İLİŞKİN DİL KULLANIMLARI”. Education Sciences 6/1 (Şubat 2011), 1007-1022.
JAMA Karagül S, Okuyan HY. OKULÖNCESİ EĞİTİMİNDE KULLANILAN ÇOCUK KİTAPLARINDA GÜNLÜK KONUŞMALARA İLİŞKİN DİL KULLANIMLARI. NWSA. 2011;6:1007–1022.
MLA Karagül, Sedat ve Hülya Yazici Okuyan. “OKULÖNCESİ EĞİTİMİNDE KULLANILAN ÇOCUK KİTAPLARINDA GÜNLÜK KONUŞMALARA İLİŞKİN DİL KULLANIMLARI”. Education Sciences, c. 6, sy. 1, 2011, ss. 1007-22.
Vancouver Karagül S, Okuyan HY. OKULÖNCESİ EĞİTİMİNDE KULLANILAN ÇOCUK KİTAPLARINDA GÜNLÜK KONUŞMALARA İLİŞKİN DİL KULLANIMLARI. NWSA. 2011;6(1):1007-22.