Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 1039 - 1056, 01.02.2011

Öz

OKULÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN FEN EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ VE UYGULAMALARININ İNCELENMESİ

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 1039 - 1056, 01.02.2011

Öz

Bu çalışmada okulöncesi öğretmenlerinin fen eğitimine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi ve fen eğitimine yönelik fen etkinliklerini planlama ve uygulamalarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 64 okulöncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri nitel ve nicel yöntemle toplanmıştır. Nitel boyutta görüşme ve gözlem yöntemleri kullanılmış, nicel boyutta okulöncesi öğretmenlerine fen eğitimine yönelik anket uygulanmıştır. Araştırma sonucunda okulöncesi öğretmenleri erken yaşta fen eğitiminin önemli olduğunu belirtmişlerdir. Öğretmenlerin fen etkinliklerinde en sık kullandıkları yöntemin “deney” olduğu, bunu sırasıyla drama ve gezi-gözlem yöntemlerinin takip ettiği belirlenmiştir. Öğretmenler fen etkinliklerini gerçekleştirirken, önce çocuklarla soru- cevap yöntemiyle sohbet ettiklerini, materyallerini tanıttıklarını, çalışmaya yönelik çocuklara bilgi verdiklerini ve sonra çalışmayı uyguladıklarını belirtmişlerdir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Serap Özbek Bu kişi benim

Ayperi Sığırtmaç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özbek, S., & Sığırtmaç, A. (2011). OKULÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN FEN EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ VE UYGULAMALARININ İNCELENMESİ. Education Sciences, 6(1), 1039-1056.
AMA Özbek S, Sığırtmaç A. OKULÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN FEN EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ VE UYGULAMALARININ İNCELENMESİ. NWSA. Şubat 2011;6(1):1039-1056.
Chicago Özbek, Serap, ve Ayperi Sığırtmaç. “OKULÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN FEN EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ VE UYGULAMALARININ İNCELENMESİ”. Education Sciences 6, sy. 1 (Şubat 2011): 1039-56.
EndNote Özbek S, Sığırtmaç A (01 Şubat 2011) OKULÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN FEN EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ VE UYGULAMALARININ İNCELENMESİ. Education Sciences 6 1 1039–1056.
IEEE S. Özbek ve A. Sığırtmaç, “OKULÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN FEN EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ VE UYGULAMALARININ İNCELENMESİ”, NWSA, c. 6, sy. 1, ss. 1039–1056, 2011.
ISNAD Özbek, Serap - Sığırtmaç, Ayperi. “OKULÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN FEN EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ VE UYGULAMALARININ İNCELENMESİ”. Education Sciences 6/1 (Şubat 2011), 1039-1056.
JAMA Özbek S, Sığırtmaç A. OKULÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN FEN EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ VE UYGULAMALARININ İNCELENMESİ. NWSA. 2011;6:1039–1056.
MLA Özbek, Serap ve Ayperi Sığırtmaç. “OKULÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN FEN EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ VE UYGULAMALARININ İNCELENMESİ”. Education Sciences, c. 6, sy. 1, 2011, ss. 1039-56.
Vancouver Özbek S, Sığırtmaç A. OKULÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN FEN EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ VE UYGULAMALARININ İNCELENMESİ. NWSA. 2011;6(1):1039-56.