Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 1129 - 1141, 01.02.2011

Öz

İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETİM STİLİ TERCİHLERİ İLE DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 1129 - 1141, 01.02.2011

Öz

Bu araştırmada, ilköğretim öğretmenlerinin öğretim stili (uzman/otorite, kişisel model/uzman/otorite, kolaylaştırıcı/kişisel model/uzman ve temsilci/kolaylaştırıcı/uzman) tercihleri ile demografik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modelinin uygulandığı araştırmada, ilköğretim öğretmenlerinin öğretim stilleri tercihlerini belirlemek amacıyla Grasha (1996) tarafından geliştirilen ve Üredi (2006) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Öğretim Stili Ölçeği”; öğretmenlerin demografik özelliklerini belirlemek için de “Öğretmen Demografik Bilgi Formu” kullanılmıştır. Ölçme araçları İstanbul ili Kadıköy, Üsküdar, Ümraniye ilçelerinde bulunan orta sosyo-ekonomik düzeyde 49 ilköğretim okulunda görev yapmakta olan toplam 1306 öğretmene uygulanmıştır. Araştırma sonuçları, öğretmenlerin cinsiyetleri, yaşları, kıdemleri, çalıştıkları okul türü ve en son mezun oldukları okul ile tercih ettikleri öğretim stilleri arasında anlamlı bir ilişki olmadığını, öğretmenlerin görev yaptıkları kademe ve branşları ile tercih ettikleri öğretim stilleri arasında p.01 düzeyinde anlamlı bir ilişki olduğunu göstermiştir. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Lütfi Üredi Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Üredi, L. (2011). İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETİM STİLİ TERCİHLERİ İLE DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Education Sciences, 6(1), 1129-1141.
AMA Üredi L. İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETİM STİLİ TERCİHLERİ İLE DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. NWSA. Şubat 2011;6(1):1129-1141.
Chicago Üredi, Lütfi. “İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETİM STİLİ TERCİHLERİ İLE DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Education Sciences 6, sy. 1 (Şubat 2011): 1129-41.
EndNote Üredi L (01 Şubat 2011) İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETİM STİLİ TERCİHLERİ İLE DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Education Sciences 6 1 1129–1141.
IEEE L. Üredi, “İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETİM STİLİ TERCİHLERİ İLE DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ”, NWSA, c. 6, sy. 1, ss. 1129–1141, 2011.
ISNAD Üredi, Lütfi. “İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETİM STİLİ TERCİHLERİ İLE DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Education Sciences 6/1 (Şubat 2011), 1129-1141.
JAMA Üredi L. İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETİM STİLİ TERCİHLERİ İLE DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. NWSA. 2011;6:1129–1141.
MLA Üredi, Lütfi. “İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETİM STİLİ TERCİHLERİ İLE DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Education Sciences, c. 6, sy. 1, 2011, ss. 1129-41.
Vancouver Üredi L. İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETİM STİLİ TERCİHLERİ İLE DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. NWSA. 2011;6(1):1129-41.