Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 1216 - 1226, 01.02.2011

Öz

EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN EMPATİK BECERİLERİ VE KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 1216 - 1226, 01.02.2011

Öz

Bu çalışmada eğitim fakültesi öğrencilerinin empatik becerileri ve kişilik özellikleri incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Burdur Eğitim Fakültesi 2009-2010 öğretim yılı bahar döneminde öğrenim gören, birinci ve dördüncü sınıf öğrencilerinden 317’si oluşturmaktadır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, eğitim fakültesi öğrencilerinin empatik becerilerinin cinsiyetlerine göre farklılaşmadığı, öğrenim gördükleri sınıf düzeyine göre ise; dördüncü sınıflar lehine farklılaştığı görülmüştür. Kişilik özelliklerine göre, erkek öğrencilerin daha psikotik, kız öğrencilerin ise yalan eğilimli oldukları bulgusu elde edilmiştir. Birinci sınıf öğrencilerinin daha psikotik ve nevrotik oldukları son sınıf öğrencilerinin ise daha dışa dönük oldukları görülmüştür. Öğrenim görülen programa göre ise; Türkçe Öğretmenliği öğrencileri ile Güzel Sanatlar programlarında öğrenim gören öğrencilerin, okulöncesi öğretmenliği programında öğrenim gören öğrencilere oranla anlamlı derecede psikotik özellik gösterdikleri bulgusu elde edilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Hülya Şahin Bu kişi benim

Perihan Ünüvar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şahin, H., & Ünüvar, P. (2011). EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN EMPATİK BECERİLERİ VE KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences, 6(1), 1216-1226.
AMA Şahin H, Ünüvar P. EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN EMPATİK BECERİLERİ VE KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ. NWSA. Şubat 2011;6(1):1216-1226.
Chicago Şahin, Hülya, ve Perihan Ünüvar. “EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN EMPATİK BECERİLERİ VE KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences 6, sy. 1 (Şubat 2011): 1216-26.
EndNote Şahin H, Ünüvar P (01 Şubat 2011) EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN EMPATİK BECERİLERİ VE KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences 6 1 1216–1226.
IEEE H. Şahin ve P. Ünüvar, “EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN EMPATİK BECERİLERİ VE KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ”, NWSA, c. 6, sy. 1, ss. 1216–1226, 2011.
ISNAD Şahin, Hülya - Ünüvar, Perihan. “EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN EMPATİK BECERİLERİ VE KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences 6/1 (Şubat 2011), 1216-1226.
JAMA Şahin H, Ünüvar P. EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN EMPATİK BECERİLERİ VE KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ. NWSA. 2011;6:1216–1226.
MLA Şahin, Hülya ve Perihan Ünüvar. “EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN EMPATİK BECERİLERİ VE KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences, c. 6, sy. 1, 2011, ss. 1216-2.
Vancouver Şahin H, Ünüvar P. EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN EMPATİK BECERİLERİ VE KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ. NWSA. 2011;6(1):1216-2.