Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 1227 - 1232, 01.02.2011

Öz

ORTAÖĞRETIM FEN, MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ İLE LİSANS MEZUNİYET BAŞARI PUANLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 1227 - 1232, 01.02.2011

Öz

Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim fen ve matematik alan öğretmenliği öğrencilerinin problem çözme becerileri ile lisans mezuniyet başarı puanları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, Yıldız Teknik Üniversitesi Ortaöğretim Fen ve Matematik Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans programında okuyan toplam 40 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin problem çözme becerilerini belirmek için, P. P. Heppner ve C. H. Petersen (1982) tarafından geliştirilen “Problem Çözme Envanteri” kullanılmıştır. Öğrencilerin lisans mezuniyet başarı puanları ise Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Müdürlüğü’nden elde edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, öğrencilerin lisans mezuniyet başarı puanları ile problem çözme becerilerine ilişkin elde ettikleri puanlar arasında anlamlı bir ilişki çıkmamıştır. Alanlara göre yapılan analizde de anlamlı bir ilişki çıkmazken, kimya alanı öğretmenliği öğrencilerinin problem çözme becerisi matematik ve fizik alanı öğretmenliği öğrencilerinden daha yüksek çıkmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Bülent Alcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Alcı, B. (2011). ORTAÖĞRETIM FEN, MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ İLE LİSANS MEZUNİYET BAŞARI PUANLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. Education Sciences, 6(1), 1227-1232.
AMA Alcı B. ORTAÖĞRETIM FEN, MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ İLE LİSANS MEZUNİYET BAŞARI PUANLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. NWSA. Şubat 2011;6(1):1227-1232.
Chicago Alcı, Bülent. “ORTAÖĞRETIM FEN, MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ İLE LİSANS MEZUNİYET BAŞARI PUANLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Education Sciences 6, sy. 1 (Şubat 2011): 1227-32.
EndNote Alcı B (01 Şubat 2011) ORTAÖĞRETIM FEN, MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ İLE LİSANS MEZUNİYET BAŞARI PUANLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. Education Sciences 6 1 1227–1232.
IEEE B. Alcı, “ORTAÖĞRETIM FEN, MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ İLE LİSANS MEZUNİYET BAŞARI PUANLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ”, NWSA, c. 6, sy. 1, ss. 1227–1232, 2011.
ISNAD Alcı, Bülent. “ORTAÖĞRETIM FEN, MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ İLE LİSANS MEZUNİYET BAŞARI PUANLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Education Sciences 6/1 (Şubat 2011), 1227-1232.
JAMA Alcı B. ORTAÖĞRETIM FEN, MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ İLE LİSANS MEZUNİYET BAŞARI PUANLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. NWSA. 2011;6:1227–1232.
MLA Alcı, Bülent. “ORTAÖĞRETIM FEN, MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ İLE LİSANS MEZUNİYET BAŞARI PUANLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Education Sciences, c. 6, sy. 1, 2011, ss. 1227-32.
Vancouver Alcı B. ORTAÖĞRETIM FEN, MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ İLE LİSANS MEZUNİYET BAŞARI PUANLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. NWSA. 2011;6(1):1227-32.