Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 1295 - 1308, 01.02.2011

Öz

FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ FENE KARŞI TUTUMLARI VE BİLİMSEL İŞLEM BECERİLERİ ÜZERİNE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME VE CİNSİYET ETKİLERİNİN ARAŞTIRILMASI: KAZAN TAŞI PROBLEMİ

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 1295 - 1308, 01.02.2011

Öz

Bu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının kazan taşı problemi temelinde; fene karşı tutumları ve bilimsel işlem becerileri üzerine probleme dayalı öğrenmenin ve cinsiyet etkilerinin araştırılmasıdır. Çalışma, öntest-sontest kontrol gruplu deneysel bir çalışmadır ve fen bilgisi eğitimi anabilim dalı 3. sınıf öğrencileri ile (Deney, n = 37 ve Kontrol, n = 37; Kız, n = 63 ve Erkek, n = 11) 2009 – 2010 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Dönemi’nde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri Fene Karşı Tutum Testi (FKTT) ve Bilimsel İşlem Beceri Testi (BİBT) ile toplanmıştır. Veriler SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Uygulamada ders, deney grubunda probleme dayalı öğrenme, kontrol grubunda ise geleneksel öğrenme yöntemi ile işlenmiştir. Gruplar arasında BİBT puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık ortaya çıkmıştır. Fakat FKTT puanları arasında anlamlı bir farklılık yoktur. Sonuç olarak PDÖ fen bilgisi öğretmen adaylarının tutumlarında bir değişikliğe sebep olmazken, bilimsel işlem becerileri üzerinde olumlu bir etkiye sahiptir. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Esra Benli Bu kişi benim

Mustafa Sarıkaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Benli, E., & Sarıkaya, M. (2011). FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ FENE KARŞI TUTUMLARI VE BİLİMSEL İŞLEM BECERİLERİ ÜZERİNE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME VE CİNSİYET ETKİLERİNİN ARAŞTIRILMASI: KAZAN TAŞI PROBLEMİ. Education Sciences, 6(1), 1295-1308.
AMA Benli E, Sarıkaya M. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ FENE KARŞI TUTUMLARI VE BİLİMSEL İŞLEM BECERİLERİ ÜZERİNE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME VE CİNSİYET ETKİLERİNİN ARAŞTIRILMASI: KAZAN TAŞI PROBLEMİ. NWSA. Şubat 2011;6(1):1295-1308.
Chicago Benli, Esra, ve Mustafa Sarıkaya. “FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ FENE KARŞI TUTUMLARI VE BİLİMSEL İŞLEM BECERİLERİ ÜZERİNE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME VE CİNSİYET ETKİLERİNİN ARAŞTIRILMASI: KAZAN TAŞI PROBLEMİ”. Education Sciences 6, sy. 1 (Şubat 2011): 1295-1308.
EndNote Benli E, Sarıkaya M (01 Şubat 2011) FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ FENE KARŞI TUTUMLARI VE BİLİMSEL İŞLEM BECERİLERİ ÜZERİNE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME VE CİNSİYET ETKİLERİNİN ARAŞTIRILMASI: KAZAN TAŞI PROBLEMİ. Education Sciences 6 1 1295–1308.
IEEE E. Benli ve M. Sarıkaya, “FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ FENE KARŞI TUTUMLARI VE BİLİMSEL İŞLEM BECERİLERİ ÜZERİNE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME VE CİNSİYET ETKİLERİNİN ARAŞTIRILMASI: KAZAN TAŞI PROBLEMİ”, NWSA, c. 6, sy. 1, ss. 1295–1308, 2011.
ISNAD Benli, Esra - Sarıkaya, Mustafa. “FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ FENE KARŞI TUTUMLARI VE BİLİMSEL İŞLEM BECERİLERİ ÜZERİNE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME VE CİNSİYET ETKİLERİNİN ARAŞTIRILMASI: KAZAN TAŞI PROBLEMİ”. Education Sciences 6/1 (Şubat 2011), 1295-1308.
JAMA Benli E, Sarıkaya M. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ FENE KARŞI TUTUMLARI VE BİLİMSEL İŞLEM BECERİLERİ ÜZERİNE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME VE CİNSİYET ETKİLERİNİN ARAŞTIRILMASI: KAZAN TAŞI PROBLEMİ. NWSA. 2011;6:1295–1308.
MLA Benli, Esra ve Mustafa Sarıkaya. “FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ FENE KARŞI TUTUMLARI VE BİLİMSEL İŞLEM BECERİLERİ ÜZERİNE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME VE CİNSİYET ETKİLERİNİN ARAŞTIRILMASI: KAZAN TAŞI PROBLEMİ”. Education Sciences, c. 6, sy. 1, 2011, ss. 1295-08.
Vancouver Benli E, Sarıkaya M. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ FENE KARŞI TUTUMLARI VE BİLİMSEL İŞLEM BECERİLERİ ÜZERİNE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME VE CİNSİYET ETKİLERİNİN ARAŞTIRILMASI: KAZAN TAŞI PROBLEMİ. NWSA. 2011;6(1):1295-308.