Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE KARİKATÜR KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİ

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 4, 1483 - 1497, 01.05.2010

Öz

21. yüzyılda bilim ve teknolojinin hızla gelişmesi ile bu hızlı değişim ve gelişime ayak uydurabilecek bireylerin yetiştirilmesi ihtiyacı ortaya çıkmıştır. Bu durum eğitim sistemimizde yeni eğitim ve öğretim yaklaşımlarının önem kazanmasına neden olmuştur. Bu yaklaşımların en önemli amacı öğrencilerin eğitim-öğretim süreci içinde aktif rol almalarını sağlamak ve onların yaratılıcılığını ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmektir. Bunu sağlamak için de kullanılacak yöntem ve materyallerin eğitim-öğretim sürecini destekler nitelikte olması gerekmektedir. İşte karikatürle eğitim bu noktada etkili bir öğretim şekli ve materyali olarak karşımıza çıkmaktadır. Karikatürle eğitim öğrencileri derse karşı güdülerken aynı zamanda öğrencileri aktif bir şekilde öğretim sürecinin içine sokacak bu da öğrencilerin akademik başarıları üzerinde olumlu bir etki yapacaktır. Bu araştırmanın amacı da eğitimde karikatür kullanımının başarı üzerindeki etkisini sınamaktır. Araştırma sonunda elde edilen veriler Sosyal Bilgiler öğretiminde karikatür kullanımının olumlu bir etkisinin olduğunu göstermiştir.

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 4, 1483 - 1497, 01.05.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Zafer Kuş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Kuş, Z. (2010). SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE KARİKATÜR KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİ. Education Sciences, 5(4), 1483-1497.
AMA Kuş Z. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE KARİKATÜR KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİ. NWSA. Mayıs 2010;5(4):1483-1497.
Chicago Kuş, Zafer. “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE KARİKATÜR KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİ”. Education Sciences 5, sy. 4 (Mayıs 2010): 1483-97.
EndNote Kuş Z (01 Mayıs 2010) SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE KARİKATÜR KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİ. Education Sciences 5 4 1483–1497.
IEEE Z. Kuş, “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE KARİKATÜR KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİ”, NWSA, c. 5, sy. 4, ss. 1483–1497, 2010.
ISNAD Kuş, Zafer. “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE KARİKATÜR KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİ”. Education Sciences 5/4 (Mayıs 2010), 1483-1497.
JAMA Kuş Z. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE KARİKATÜR KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİ. NWSA. 2010;5:1483–1497.
MLA Kuş, Zafer. “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE KARİKATÜR KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİ”. Education Sciences, c. 5, sy. 4, 2010, ss. 1483-97.
Vancouver Kuş Z. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE KARİKATÜR KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİ. NWSA. 2010;5(4):1483-97.