Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 4, 1498 - 1512, 01.05.2010

Öz

İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN DEMOKRASİ ALGILARI

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 4, 1498 - 1512, 01.05.2010

Öz

İyi bir demokrasi eğitimi iyi bir eğitimin vazgeçilmez bir öğesi olmalı ve böyle bir eğitim demokratik bir toplumda bireylerin gerekli bilgi ve entelektüel niteliklere sahip olmasına olanak sağlamalıdır. Bireyler vatandaşlar olarak sosyal, ekonomik ve politik konuların karmaşıklığını algılayabilmeli; kendi hak ve sorumluluklarının farkında olmalı ve diğerlerinin haklarına saygı gösterebilmelidirler. Biz eğitimciler olarak, öğrencilere bu nitelikleri kazandırdığımızı, doğru bir demokrasi eğitimi verdiğimizi düşünüyor olabiliriz. Ancak öğrencilerden bu konuda dönüt almadan, demokrasinin nitelikleri konusunda ne düşündüklerini bilmek pek mümkün görünmemektedir. Bu çalışmada öğrencilerin demokrasinin nitelikleri hakkında algılarını tespit etmek amaçlanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “öğrencilerin demokratik algılarını değerlendirme” ölçeği kullanılmıştır. 33 maddeden oluşan ölçme aracının Cronbach Alpha iç güvenirlik katsayısı 810’dur. Araştırmanın örneklemini, Ankara, Kırşehir ve Tokat illerinde öğrenim gören 6,7 ve 8. sınıftan toplam 862 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda; öğrencilerin demokrasinin bazı nitelikleri ile ilgili doğru, bazıları ile ilgili eksik ve yanlış algılarının olduğu ve öğrencilerin demokrasi algılarının cinsiyet, anne-baba eğitim durumu ve gelir durumuna göre değiştiği sonucuna ulaşılmıştır. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Kadir Karatekin Bu kişi benim

Zafer Kuş Bu kişi benim

Omer Faruk Sonmez Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Karatekin, K., Kuş, Z., & Sonmez, O. F. (2010). İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN DEMOKRASİ ALGILARI. Education Sciences, 5(4), 1498-1512.
AMA Karatekin K, Kuş Z, Sonmez OF. İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN DEMOKRASİ ALGILARI. NWSA. Mayıs 2010;5(4):1498-1512.
Chicago Karatekin, Kadir, Zafer Kuş, ve Omer Faruk Sonmez. “İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN DEMOKRASİ ALGILARI”. Education Sciences 5, sy. 4 (Mayıs 2010): 1498-1512.
EndNote Karatekin K, Kuş Z, Sonmez OF (01 Mayıs 2010) İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN DEMOKRASİ ALGILARI. Education Sciences 5 4 1498–1512.
IEEE K. Karatekin, Z. Kuş, ve O. F. Sonmez, “İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN DEMOKRASİ ALGILARI”, NWSA, c. 5, sy. 4, ss. 1498–1512, 2010.
ISNAD Karatekin, Kadir vd. “İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN DEMOKRASİ ALGILARI”. Education Sciences 5/4 (Mayıs 2010), 1498-1512.
JAMA Karatekin K, Kuş Z, Sonmez OF. İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN DEMOKRASİ ALGILARI. NWSA. 2010;5:1498–1512.
MLA Karatekin, Kadir vd. “İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN DEMOKRASİ ALGILARI”. Education Sciences, c. 5, sy. 4, 2010, ss. 1498-12.
Vancouver Karatekin K, Kuş Z, Sonmez OF. İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN DEMOKRASİ ALGILARI. NWSA. 2010;5(4):1498-512.