Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 4, 1513 - 1522, 01.05.2010

Öz

İLKÖĞRETİM 4. ve 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK DERSİNDE KESİRLERİ MODELLEME BECERİLERİ

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 4, 1513 - 1522, 01.05.2010

Öz

Bu araştırmanın amacı ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin matematik dersi, kesirler konusunda modelleme becerilerini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini Ankara ili Yenimahalle merkez ilçe sınırları içerisinde bir ilköğretim okulunun 4. sınıfından 28 erkek, 22 kız; 5. sınıfından 25 erkek, 25 kız toplamda 100 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmaya veri toplamak amacıyla yarı yapılandırılmış sorulardan yararlanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 13.0 istatistik paket programı, verileri çözümlemede ise “%” ve “f” kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına bakıldığında; öğrencilerin sayı doğrusu, alan ve küme modelleme çeşitlerine göre bir kesri yazabilme becerileri; sayı doğrusu modeli üzerinde düşük oranda başarılı; alan ve küme modeli üzerinde ise yüksek oranda başarılı olduğu görülmüştür. Alan ve küme modelinde kesir sayılarını yazmada başarılı olmalarına rağmen öğrencilerden kesirleri alan modelinde çeşitli geometrik şekiller (kare, dikdörtgen, üçgen, paralel kenar, daire, dik yamuk) kullanarak yorumlamaları istendiğinde, kare, dikdörtgen, daire ve paralel kenar geometrik şekillerinde başarılı; üçgen ve dik yamuk geometrik şekillerinde başarısız oldukları görülmüştür.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Hasan Tabak Bu kişi benim

Berat Ahi Bu kişi benim

Hafifie Bozdemir Bu kişi benim

Mehmet Hayri Sarı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Tabak, H., Ahi, B., Bozdemir, H., Sarı, M. H. (2010). İLKÖĞRETİM 4. ve 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK DERSİNDE KESİRLERİ MODELLEME BECERİLERİ. Education Sciences, 5(4), 1513-1522.
AMA Tabak H, Ahi B, Bozdemir H, Sarı MH. İLKÖĞRETİM 4. ve 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK DERSİNDE KESİRLERİ MODELLEME BECERİLERİ. NWSA. Mayıs 2010;5(4):1513-1522.
Chicago Tabak, Hasan, Berat Ahi, Hafifie Bozdemir, ve Mehmet Hayri Sarı. “İLKÖĞRETİM 4. Ve 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK DERSİNDE KESİRLERİ MODELLEME BECERİLERİ”. Education Sciences 5, sy. 4 (Mayıs 2010): 1513-22.
EndNote Tabak H, Ahi B, Bozdemir H, Sarı MH (01 Mayıs 2010) İLKÖĞRETİM 4. ve 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK DERSİNDE KESİRLERİ MODELLEME BECERİLERİ. Education Sciences 5 4 1513–1522.
IEEE H. Tabak, B. Ahi, H. Bozdemir, ve M. H. Sarı, “İLKÖĞRETİM 4. ve 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK DERSİNDE KESİRLERİ MODELLEME BECERİLERİ”, NWSA, c. 5, sy. 4, ss. 1513–1522, 2010.
ISNAD Tabak, Hasan vd. “İLKÖĞRETİM 4. Ve 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK DERSİNDE KESİRLERİ MODELLEME BECERİLERİ”. Education Sciences 5/4 (Mayıs 2010), 1513-1522.
JAMA Tabak H, Ahi B, Bozdemir H, Sarı MH. İLKÖĞRETİM 4. ve 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK DERSİNDE KESİRLERİ MODELLEME BECERİLERİ. NWSA. 2010;5:1513–1522.
MLA Tabak, Hasan vd. “İLKÖĞRETİM 4. Ve 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK DERSİNDE KESİRLERİ MODELLEME BECERİLERİ”. Education Sciences, c. 5, sy. 4, 2010, ss. 1513-22.
Vancouver Tabak H, Ahi B, Bozdemir H, Sarı MH. İLKÖĞRETİM 4. ve 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK DERSİNDE KESİRLERİ MODELLEME BECERİLERİ. NWSA. 2010;5(4):1513-22.