Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 4, 1534 - 1542, 01.05.2010

Öz

ÖĞRETMEN ADAYLARININ UMUTSUZLUK DÜZEYLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE BELİRLENMESİ

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 4, 1534 - 1542, 01.05.2010

Öz

Çalışmanın amacı, eğitim fakültesi öğrencilerinin geleceğe yönelik olumsuz beklentilerinin belirlenmesidir. Araştırmada bireyin geleceğe yönelik olumsuz beklentilerinin belirlenmesi için “Beck Umutsuzluk Ölçeği” uygulanmıştır. Araştırmanın evrenini, Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik, Fen Bilgisi ve Türkçe öğretmenliği birinci ve dördüncü sınıfları oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise evrenden yansız olarak seçilen 92 birinci sınıf, 92 dördüncü sınıf toplam 184 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Uygulamaya katılan öğrencilerin 119’u kız, 65’i erkek öğrencilerden oluşmaktadır. Çalışmada anketteki sorulara eksiksiz yanıt veren 184 öğrencinin sonuçları değerlendirmeye alınmıştır. Katılımcıların %32,1’i İlköğretim Matematik Öğretmenliği, %34,38’i Fen Bilgisi Öğretmenliği ve %33,2’si de Türkçe Öğretmeliği programına devam eden öğrencilerden oluşmaktadır. Uygulanan ölçekte umutsuzluk düzeyinin cinsiyet, bölüm, sınıf, program türü, yaşanılan yer değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediğine bakılmıştır. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Esen Ersoy Bu kişi benim

Huriye Deniş Çeliker Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Ersoy, E., & Çeliker, H. . D. (2010). ÖĞRETMEN ADAYLARININ UMUTSUZLUK DÜZEYLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE BELİRLENMESİ. Education Sciences, 5(4), 1534-1542.
AMA Ersoy E, Çeliker HD. ÖĞRETMEN ADAYLARININ UMUTSUZLUK DÜZEYLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE BELİRLENMESİ. NWSA. Mayıs 2010;5(4):1534-1542.
Chicago Ersoy, Esen, ve Huriye Deniş Çeliker. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ UMUTSUZLUK DÜZEYLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE BELİRLENMESİ”. Education Sciences 5, sy. 4 (Mayıs 2010): 1534-42.
EndNote Ersoy E, Çeliker HD (01 Mayıs 2010) ÖĞRETMEN ADAYLARININ UMUTSUZLUK DÜZEYLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE BELİRLENMESİ. Education Sciences 5 4 1534–1542.
IEEE E. Ersoy ve H. . D. Çeliker, “ÖĞRETMEN ADAYLARININ UMUTSUZLUK DÜZEYLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE BELİRLENMESİ”, NWSA, c. 5, sy. 4, ss. 1534–1542, 2010.
ISNAD Ersoy, Esen - Çeliker, Huriye Deniş. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ UMUTSUZLUK DÜZEYLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE BELİRLENMESİ”. Education Sciences 5/4 (Mayıs 2010), 1534-1542.
JAMA Ersoy E, Çeliker HD. ÖĞRETMEN ADAYLARININ UMUTSUZLUK DÜZEYLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE BELİRLENMESİ. NWSA. 2010;5:1534–1542.
MLA Ersoy, Esen ve Huriye Deniş Çeliker. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ UMUTSUZLUK DÜZEYLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE BELİRLENMESİ”. Education Sciences, c. 5, sy. 4, 2010, ss. 1534-42.
Vancouver Ersoy E, Çeliker HD. ÖĞRETMEN ADAYLARININ UMUTSUZLUK DÜZEYLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE BELİRLENMESİ. NWSA. 2010;5(4):1534-42.